Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Utdanningsledelse

Utdanningsledelse

Utdanningsledelse

Utdanningsledelse

På lager - sendes nå ( 8 stk. )

469,- Nå 401,-

ISBN:

9788202259976

Forlag:

Cappelen akademisk

Trykkeår:

2013

Utgitt:

2006

Utgave:

1

Sider:

271

Vekt:

525 gr

Alder:

Voksen

Utdanningsledelse
Cappelen akademisk
9788202259976

Forlagets omtale:

Tidligere var rektor eller skoleleder en leder blant likemenn. Vedkommende var stort sett utdannet lærer og hadde muligens noe ledererfaring før rektorstillingen. I dag er situasjonen en annen. Skolelederen skal være både en pedagogisk leder, representere kommunen som arbeidsgiveren overfor LES MER personalet og ha økonomisk ansvar for skolens drift. Skolelederstillingene omtales som lederstillinger på lik linje med andre lederstillinger i kommunen, der et managementorientert ledelsesideal dominerer. Samtidig understrekes behovet for faglig og pedagogisk lederskap, at skolene må ivareta sin egen læring og bli lærende organisasjoner. Skoleleders jobb har derfor blitt svært kompleks, og de ulike rollene står ofte i motsetning til hverandre. De siste årene er det startet en rekke ulike etterutdanningstilbud for skoleledere. Denne boken springer ut av et samarbeid mellom ulike høyere utdanningsinstitusjoner som har ønsket å skape et masterprogram i utdanningsledelse. LES MINDRE Forlagets omtale Tidligere var rektor eller skoleleder en leder blant likemenn. Vedkommende var stort sett utdannet lærer og hadde muligens noe ledererfaring før rektorstillingen. I dag er situasjonen en annen. Skolelederen skal være både en pedagogisk leder, representere kommunen som arbeidsgiveren overfor personalet og ha økonomisk ansvar for skolens drift. Skolelederstillingene omtales som lederstillinger på lik linje med andre lederstillinger i kommunen, der et managementorientert ledelsesideal dominerer. Samtidig understrekes behovet for faglig og pedagogisk lederskap, at skolene må ivareta sin egen læring og bli lærende organisasjoner. Skoleleders jobb har derfor blitt svært kompleks, og de ulike rollene står ofte i motsetning til hverandre. De siste årene er det startet en rekke ulike etterutdanningstilbud for skoleledere. Denne boken springer ut av et samarbeid mellom ulike høyere utdanningsinstitusjoner som har ønsket å skape et masterprogram i utdanningsledelse.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.