Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Utdanningsvalg som skoleutvikling

Utdanningsvalg som skoleutvikling

Utdanningsvalg som skoleutvikling

Utdanningsvalg som skoleutvikling

Levering 2-6 dager

279,- Nå 239,-

ISBN:

9788245010695

Forlag:

Fagbokforl.

Trykkeår:

2010

Utgitt:

2011

Utgave:

1

Sider:

172

Vekt:

333 gr

Alder:

Voksen

Utdanningsvalg som skoleutvikling
Fagbokforl.
9788245010695

Forlagets omtale:

Denne boken handler om ulike aspekter ved faget utdanningsvalg. Den har to dimensjoner: på den ene siden skoleutvikling og på den andre siden utvikling av en samarbeidsmodell mellom grunnskole og høgskole. Begge dimensjonene tar utgangspunkt i arbeidet med å utvikle utdanningsvalg som et viktig fag LES MER i ungdomsskolen, særlig når det gjelder de unges forberedelse til videregående skole. Ulike aspekter ved utdanningsvalg er satt på dagsorden. Begrepet skoleutvikling med særlig vekt på læreplanarbeid relateres til utvikling av faget på ungdomstrinnet. Vi får også presentert rektorers, rådgiveres, læreres og elevers perspektiver på utdanningsvalg. Samarbeid mellom lærerutdannere og lærere er et annet viktig fokus i boken. Med utgangspunkt i erfaringer fra og analyse av et samarbeidsprosjekt om utdanningsvalg drøftes hvilke faktorer som er avgjørende for at et samarbeid mellom partene skal lykkes. Boken kan også ses som et bidrag inn i debatten om fremtidens lærerutdanning. Den bidrar med verdifull kunnskap når det gjelder videre utvikling av praksisfeltet, og peker på nødvendigheten av samspillet mellom teoretiske begreper som analyseredskaper og erfaringer fra forsknings- og utviklingsprosjekter i utviklingen av den enkelte skole. Hovedredaktør Sylvi Stenersen Hovdenak er professor i pedagogikk ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo. Medredaktør Britt Unni Wilhelmsen er professor emerita ved Høgskolen i Bergen, Avdeling for lærerutdanning. Omtale i media: «Er du (...) interessert i forskning, innovasjon, samspillet mellom skoleslag, utviklingen av læreplaner, samt forholdet mellom mikro- og makrodimensjonene, er dette en inspirerende bok. (...) Forfatterne sier at faget utdanningsvalg trenger ildsjeler. Om du ønsker å være en av dem, anbefaler jeg denne boken mer enn gjerne og håper at den, som angitt i forordet, 'stimulerer til en fruktbar utvikling av faget utdanningsvalg.'» Jeanine B. Bruun, Bedre Skole #2, 2011 LES MINDRE Forlagets omtale Denne boken handler om ulike aspekter ved faget utdanningsvalg. Den har to dimensjoner: på den ene siden skoleutvikling og på den andre siden utvikling av en samarbeidsmodell mellom grunnskole og høgskole. Begge dimensjonene tar utgangspunkt i arbeidet med å utvikle utdanningsvalg som et viktig fag i ungdomsskolen, særlig når det gjelder de unges forberedelse til videregående skole. Ulike aspekter ved utdanningsvalg er satt på dagsorden. Begrepet skoleutvikling med særlig vekt på læreplanarbeid relateres til utvikling av faget på ungdomstrinnet. Vi får også presentert rektorers, rådgiveres, læreres og elevers perspektiver på utdanningsvalg. Samarbeid mellom lærerutdannere og lærere er et annet viktig fokus i boken. Med utgangspunkt i erfaringer fra og analyse av et samarbeidsprosjekt om utdanningsvalg drøftes hvilke faktorer som er avgjørende for at et samarbeid mellom partene skal lykkes. Boken kan også ses som et bidrag inn i debatten om fremtidens lærerutdanning. Den bidrar med verdifull kunnskap når det gjelder videre utvikling av praksisfeltet, og peker på nødvendigheten av samspillet mellom teoretiske begreper som analyseredskaper og erfaringer fra forsknings- og utviklingsprosjekter i utviklingen av den enkelte skole. Hovedredaktør Sylvi Stenersen Hovdenak er professor i pedagogikk ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo. Medredaktør Britt Unni Wilhelmsen er professor emerita ved Høgskolen i Bergen, Avdeling for lærerutdanning. Omtale i media: «Er du (...) interessert i forskning, innovasjon, samspillet mellom skoleslag, utviklingen av læreplaner, samt forholdet mellom mikro- og makrodimensjonene, er dette en inspirerende bok. (...) Forfatterne sier at faget utdanningsvalg trenger ildsjeler. Om du ønsker å være en av dem, anbefaler jeg denne boken mer enn gjerne og håper at den, som angitt i forordet, 'stimulerer til en fruktbar utvikling av faget utdanningsvalg.'» Jeanine B. Bruun, Bedre Skole #2, 2011

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.