Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Spesialpedagogikk Utenfor

    Utenfor

    Utenfor

    Utenfor (elever med atferdsutfordringer)

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    (Ingvill Christina Goveia - Oversetter)

    Cappelen Damm akademisk

    På lager - sendes nå ( 7 stk. )

    449,- Nå 388,-

    ISBN:

    9788202367879

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    1

    Sider:

    267

    Vekt:

    541 gr

    Alder:

    Voksen

    Utenfor
    Cappelen Damm akademisk
    9788202367879

    Forlagets omtale:

    Regelmessige besøk på rektors kontor. Anmerkninger. Gjensitting. Utvisning. Dette er metoder som skolene ofte bruker for å håndtere elever som ikke følger skolens regler, som har vansker med å komme overens med andre elever, som ikke ser ut til å ha respekt for autoriteter, som ikke synes LES MER interessert i å lære, og som forstyrrer undervisningen for de andre elevene. Problemet er at disse metodene sjeldent virker på de elevene de brukes på. Det er på tide å endre kurs. I Utenfor - elever med atferdsutfordringer beskriver dr. Ross W. Greene et innsiktsfullt og praktisk alternativ. Med støtte i nevrovitenskapelig forskning, presenterer han et nytt rammeverk for å forstå hvilke vansker barn med atferdsutfordringer har, og han forklarer hvorfor tradisjonell disiplin ikke håndterer disse vanskene på en effektiv måte. Han legger vekt på den revolusjonerende enkle og positive ideen om at barn gjør det bra hvis de kan, og argumenterer på en overbevisende måte for at barn med atferdsutfordringer ikke er oppmerksomhetssøkende, manipulerende, grensetestende, trassige eller umotiverte, men at de ikke har utviklet ferdighetene de trenger for å oppføre seg akseptabelt. Og når voksne innser hva som er de virkelige årsakene til disse barnas vanskelige atferd, og lærer dem disse ferdighetene, i en mengde og i et tempo som barna kan håndtere, er resultatene forbløffende: Barna overvinner vanskene sine. Frustrasjonen som lærerne, foreldrene og klassekameratene føler, avtar. Og trivselen og læringen til alle elevene ivaretas. I denne boka beskriver dr. Greene hvordan «Problemløsning gjennom samarbeid» - en tilnærmingsmetode som har gitt overbevisende resultater - kan hjelpe utfordrende barn på skolen. Boka passer godt til alle lærere og foreldre samt politikere og andre som bryr seg om skoleproblematikk. Norsk forord ved Jesper Juul. LES MINDRE Forlagets omtale Regelmessige besøk på rektors kontor. Anmerkninger. Gjensitting. Utvisning. Dette er metoder som skolene ofte bruker for å håndtere elever som ikke følger skolens regler, som har vansker med å komme overens med andre elever, som ikke ser ut til å ha respekt for autoriteter, som ikke synes interessert i å lære, og som forstyrrer undervisningen for de andre elevene. Problemet er at disse metodene sjeldent virker på de elevene de brukes på. Det er på tide å endre kurs. I Utenfor - elever med atferdsutfordringer beskriver dr. Ross W. Greene et innsiktsfullt og praktisk alternativ. Med støtte i nevrovitenskapelig forskning, presenterer han et nytt rammeverk for å forstå hvilke vansker barn med atferdsutfordringer har, og han forklarer hvorfor tradisjonell disiplin ikke håndterer disse vanskene på en effektiv måte. Han legger vekt på den revolusjonerende enkle og positive ideen om at barn gjør det bra hvis de kan, og argumenterer på en overbevisende måte for at barn med atferdsutfordringer ikke er oppmerksomhetssøkende, manipulerende, grensetestende, trassige eller umotiverte, men at de ikke har utviklet ferdighetene de trenger for å oppføre seg akseptabelt. Og når voksne innser hva som er de virkelige årsakene til disse barnas vanskelige atferd, og lærer dem disse ferdighetene, i en mengde og i et tempo som barna kan håndtere, er resultatene forbløffende: Barna overvinner vanskene sine. Frustrasjonen som lærerne, foreldrene og klassekameratene føler, avtar. Og trivselen og læringen til alle elevene ivaretas. I denne boka beskriver dr. Greene hvordan «Problemløsning gjennom samarbeid» - en tilnærmingsmetode som har gitt overbevisende resultater - kan hjelpe utfordrende barn på skolen. Boka passer godt til alle lærere og foreldre samt politikere og andre som bryr seg om skoleproblematikk. Norsk forord ved Jesper Juul.