Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Veiledet lesing og skriving i begynneropplæringen

    Veiledet lesing og skriving i begynneropplæringen

    Veiledet lesing og skriving i begynneropplæringen

    Veiledet lesing og skriving i begynneropplæringen

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    (Dagrun Kibsgaard Sjøhelle - Forfatter)

    Cappelen Damm akademisk

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    369,- Nå 319,-

    ISBN:

    9788202404048

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    180

    Vekt:

    361 gr

    Alder:

    Voksen

    Veiledet lesing og skriving i begynneropplæringen
    Cappelen Damm akademisk
    9788202404048

    Forlagets omtale:

    Veiledet lesing er en mye brukt metode for leseopplæring i norsk skole. Veiledet skriving er mindre kjent, men metoden gir gode resultater, i likhet med veiledet lesing. En grunn kan være at veiledning i små grupper gir rom for individuell tilpasning, slik at hvert barn får akkurat den støtten de LES MER trenger for å komme videre i sin lese- og skriveutvikling. Forfatterne av denne boka argumenterer for at veiledet lesing og veiledet skriving bør være parallelle aktiviteter fra første skoledag. Boka presenterer arbeidsmåtene i veiledet lesing og veiledet skriving i sammenheng med det teoretiske grunnlaget for metodene. Egne kapitler viser hvordan man rent praktisk kan gjennomføre arbeidsmåtene i begynneropplæringen. Boka inneholder mange eksempler fra norsk skole og et helt kapittel med forslag til morsomme undervisningsopplegg. Boka er aktuell for lærere, studenter og andre som er opptatt av lese- og skriveopplæring. LES MINDRE Forlagets omtale Veiledet lesing er en mye brukt metode for leseopplæring i norsk skole. Veiledet skriving er mindre kjent, men metoden gir gode resultater, i likhet med veiledet lesing. En grunn kan være at veiledning i små grupper gir rom for individuell tilpasning, slik at hvert barn får akkurat den støtten de trenger for å komme videre i sin lese- og skriveutvikling. Forfatterne av denne boka argumenterer for at veiledet lesing og veiledet skriving bør være parallelle aktiviteter fra første skoledag. Boka presenterer arbeidsmåtene i veiledet lesing og veiledet skriving i sammenheng med det teoretiske grunnlaget for metodene. Egne kapitler viser hvordan man rent praktisk kan gjennomføre arbeidsmåtene i begynneropplæringen. Boka inneholder mange eksempler fra norsk skole og et helt kapittel med forslag til morsomme undervisningsopplegg. Boka er aktuell for lærere, studenter og andre som er opptatt av lese- og skriveopplæring.