Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Veiledning av nye lærere

    Veiledning av nye lærere

    Veiledning av nye lærere

    Veiledning av nye lærere (nasjonale og internasjonale perspektiver)

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    399,- Nå 345,-

    ISBN:

    9788215017099

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Sider:

    211

    Vekt:

    397 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Engelsk

    Veiledning av nye lærere
    Universitetsforl.
    9788215017099

    Forlagets omtale:

    Å være veileder eller mentor for nye lærere er en rolle som fremstår som ny selv om den delvis har blitt praktisert på tilfeldig og uformell vis i årevis. Forstandige rektorer og velvillige kolleger har alltid prøvd å legge til rette for og følge opp nye medarbeidere. Oppfølgingen har imidlertid LES MER vært mangelfull, lite systematisk og prisgitt tilfeldigheter - bl.a fordi det ikke har vært avsatt tid til dette arbeidet.Boka fokuserer på den viktige rollen til veilederen. Til nå har forskningen vært opptatt av det å være nyutdannet lærer. Men de som skal veilede de nye lærerne, hva må de kunne? Forfatterne presenterer forskningsbasert kunnskap om det å være veileder, og de har trukket veksler på egne og andres erfaringer innen feltet. Det er mye å lære ved å se til andre land, men vi må også lære av erfaringer og forskning gjort i Norge og finne vår egen vei. Boka inneholder derfor en blanding av nasjonale og internasjonale stemmer. Veiledning av nye lærere er nødvendig lesing for lærerutdannere og studenter i veiledningsstudier. Den er også viktig for nyutdannede lærere og for rektorer og skoleeiere. I tillegg til redaktørene Kari Smith og Marit Ulvik fra Universitet i Bergen, har følgende bidratt i boka: Paul Otto Brunstad, NLA, Ingrid Helleve, Universitetet i Bergen, Marion Jones (England), Ketil Langørgen, Universitetet i Bergen, Jim McNally (Skottland), Lily Orland-Barak (Israel), Kaare Skagen, Høgskolen i Oslo og Helen Timperley (New Zealand). LES MINDRE Forlagets omtale Å være veileder eller mentor for nye lærere er en rolle som fremstår som ny selv om den delvis har blitt praktisert på tilfeldig og uformell vis i årevis. Forstandige rektorer og velvillige kolleger har alltid prøvd å legge til rette for og følge opp nye medarbeidere. Oppfølgingen har imidlertid vært mangelfull, lite systematisk og prisgitt tilfeldigheter - bl.a fordi det ikke har vært avsatt tid til dette arbeidet.Boka fokuserer på den viktige rollen til veilederen. Til nå har forskningen vært opptatt av det å være nyutdannet lærer. Men de som skal veilede de nye lærerne, hva må de kunne? Forfatterne presenterer forskningsbasert kunnskap om det å være veileder, og de har trukket veksler på egne og andres erfaringer innen feltet. Det er mye å lære ved å se til andre land, men vi må også lære av erfaringer og forskning gjort i Norge og finne vår egen vei. Boka inneholder derfor en blanding av nasjonale og internasjonale stemmer. Veiledning av nye lærere er nødvendig lesing for lærerutdannere og studenter i veiledningsstudier. Den er også viktig for nyutdannede lærere og for rektorer og skoleeiere. I tillegg til redaktørene Kari Smith og Marit Ulvik fra Universitet i Bergen, har følgende bidratt i boka: Paul Otto Brunstad, NLA, Ingrid Helleve, Universitetet i Bergen, Marion Jones (England), Ketil Langørgen, Universitetet i Bergen, Jim McNally (Skottland), Lily Orland-Barak (Israel), Kaare Skagen, Høgskolen i Oslo og Helen Timperley (New Zealand).