Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Ventebølger

    Ventebølger

    Ventebølger

    Ventebølger (venting og de yngste barnas rom for medvirkning i barnehagen)

    Forfatter Fagbokforl.

    På lager - sendes nå

    259,-

    ISBN:

    9788245011296

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    152

    Vekt:

    304 gr

    Alder:

    Voksen

    Ventebølger
    Fagbokforl.
    9788245011296

    Forlagets omtale:

    De yngste barnas barnehagehverdag er omdreiningspunktet i denne boka. Hverdagen består av mange ulike aktiviteter, men for de yngste barna er det å vente en gjentakende aktivitet som det er viktig å se nærmere på. Hvilken betydning har ventingen for barna, og i hvilken grad kan barns medvirkning LES MER sies å være ivaretatt i forbindelse med den? Forfatteren påpeker viktigheten av å se alle møter, rutiner og situasjoner som barna opplever i barnehagen, som en del av det pedagogiske arbeidet. Boka tar for seg venting ut fra pedagogiske og filosofiske perspektiver. Den handler om venting pålagt av de voksne, barnas egeninitierte venting og de voksnes avventing. «Tripp Trapp»-stolen som materialitet og venterom er gitt stor plass. Boka er rettet mot barnehagelærerstudenter og alle som har sitt virke i barnehagen. Mette Røe Nyhus er utdannet førskolelærer og er nå lektor i pedagogikk ved Høgskolen i Østfold. LES MINDRE Forlagets omtale De yngste barnas barnehagehverdag er omdreiningspunktet i denne boka. Hverdagen består av mange ulike aktiviteter, men for de yngste barna er det å vente en gjentakende aktivitet som det er viktig å se nærmere på. Hvilken betydning har ventingen for barna, og i hvilken grad kan barns medvirkning sies å være ivaretatt i forbindelse med den? Forfatteren påpeker viktigheten av å se alle møter, rutiner og situasjoner som barna opplever i barnehagen, som en del av det pedagogiske arbeidet. Boka tar for seg venting ut fra pedagogiske og filosofiske perspektiver. Den handler om venting pålagt av de voksne, barnas egeninitierte venting og de voksnes avventing. «Tripp Trapp»-stolen som materialitet og venterom er gitt stor plass. Boka er rettet mot barnehagelærerstudenter og alle som har sitt virke i barnehagen. Mette Røe Nyhus er utdannet førskolelærer og er nå lektor i pedagogikk ved Høgskolen i Østfold.