Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Vi leker ute!

Vi leker ute!

Vi leker ute!

Vi leker ute! (en fenomenologisk hermeneutisk tilnærming til barns lek og lekesteder ute)

Forfatter Novus

På lager - sendes nå ( 1 stk. )

270,-

ISBN:

9788270997176

Forlag:

Novus

Trykkeår:

2013

Utgitt:

2013

Utgave:

1

Sider:

263

Alder:

Voksen

Vi leker ute!
Novus
9788270997176

Forlagets omtale:

I dette arbeidet fulgte jeg fem jenter og fem gutter på 10 år i deres utelek i skoletida og på fritida. Jeg var opptatt av å nærme meg barnas lek med undring og nysgjerrighet, og å drøfte barnas lekeverden som et levende fenomen. I boka er det bilder av barns lek og lekesteder. Kreativitet og LES MER bevegelse var sentrale elementer i barnas lek. De lekte i stor grad i skogholt, skrenter og i/ ved trær. Barna opplevde at natursteder var fleksible og at de hadde uendelig mange muligheter til lek her. De klatret i fjellvegger og gikk armgang utover greina i treet; de eksperimenterte med stedets og kroppens muligheter. Når barna lekte "politi og røver" eller "spionering" løp de i høyt tempo gjennom det ulendte terrenget. Når barna bygget hytter brukte de få ord; de kommuniserte kroppslig. Hytta utviklet seg i mellomrommet mellom barna, stedet og materialet de bygget med. Empirien viser betydningen av barns kroppslige samspill med omgivelsene. Når barn leker, er de fullt og helt til stede i leken. Leken er fleksibel, levende og dynamisk og involverte og trollbinder dem. Leken er kreativ og altoppslukende. LES MINDRE Forlagets omtale I dette arbeidet fulgte jeg fem jenter og fem gutter på 10 år i deres utelek i skoletida og på fritida. Jeg var opptatt av å nærme meg barnas lek med undring og nysgjerrighet, og å drøfte barnas lekeverden som et levende fenomen. I boka er det bilder av barns lek og lekesteder. Kreativitet og bevegelse var sentrale elementer i barnas lek. De lekte i stor grad i skogholt, skrenter og i/ ved trær. Barna opplevde at natursteder var fleksible og at de hadde uendelig mange muligheter til lek her. De klatret i fjellvegger og gikk armgang utover greina i treet; de eksperimenterte med stedets og kroppens muligheter. Når barna lekte "politi og røver" eller "spionering" løp de i høyt tempo gjennom det ulendte terrenget. Når barna bygget hytter brukte de få ord; de kommuniserte kroppslig. Hytta utviklet seg i mellomrommet mellom barna, stedet og materialet de bygget med. Empirien viser betydningen av barns kroppslige samspill med omgivelsene. Når barn leker, er de fullt og helt til stede i leken. Leken er fleksibel, levende og dynamisk og involverte og trollbinder dem. Leken er kreativ og altoppslukende.

Emner: Lek

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.