Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Vurdering for læring i klasserommet

    Vurdering for læring i klasserommet

    Vurdering for læring i klasserommet

    Vurdering for læring i klasserommet

    Forfatter Gyldendal akademisk

    På lager - sendes nå ( 7 stk. )

    399,- Nå 345,-

    ISBN:

    9788205406162

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    2

    Sider:

    190

    Vekt:

    372 gr

    Alder:

    Voksen

    Vurdering for læring i klasserommet
    Gyldendal akademisk
    9788205406162

    Haugenboks omtale:

    Denne boken gir deg en teoretisk innføring i begrepet vurdering for læring og en praktisk innføring i hvordan du kan tilrettelegge for dette i praksis. Du blir introdusert til 10 veiledende prinsipper som knyttes til Kunnskapsløftets krav til underveisvurdering. Prinsippene tar utgangspunkt i intern LES MER asjonal forskning og illustreres med praktiske eksempler fra klasserom i Norge, England og Canada. Boken henvender seg til lærere i grunnskolen og studenter i lærerutdanning. Den er oppdatert i forhold til endringene i opplæringsloven om individuell vurdering 1. august 2009. LES MINDRE Haugenboks omtale Denne boken gir deg en teoretisk innføring i begrepet vurdering for læring og en praktisk innføring i hvordan du kan tilrettelegge for dette i praksis. Du blir introdusert til 10 veiledende prinsipper som knyttes til Kunnskapsløftets krav til underveisvurdering. Prinsippene tar utgangspunkt i internasjonal forskning og illustreres med praktiske eksempler fra klasserom i Norge, England og Canada. Boken henvender seg til lærere i grunnskolen og studenter i lærerutdanning. Den er oppdatert i forhold til endringene i opplæringsloven om individuell vurdering 1. august 2009.

    Forlagets omtale:

    Vurdering FOR læring handler om at lærere og elever bruker vurdering som redskap til å justere opplæringen underveis. Lærere kan bruke vurdering i arbeidet med å tilpasse opplæringen. Elever kan bruke informasjon om egen læring til å få innsikt i hvor de er og hvor de skal i sin LES MER læringsprosess.Denne boken gir deg en teoretisk innføring i hvordan du kan tilrettelegge for dette i praksis. Du blir introdusert for ti veiledende prinsipper som tar for seg hvordan vurdering kan brukes som et redskap for læring. Prinsippene tar utgangspunkt i internasjonal forskning i feltet og illustreres med praktiske eksempler fra klasserom i Norge, England og Canada. Prinsippene og innholdet i boka knyttes til de krav som stilles til underveisvurdering i Kunnskapsløftet. Denne 2. utgaven er oppdatert ut fra endringene som ble gjort i forskrift til opplæringsloven om individuell vurdering 1. august 2009. Sagt om 1. utgave av boka:«Denne boken er et veldig godt utgangspunkt for alle som ønsker å fokusere på vurderingsformer som fremmer læring. Den kombinerer teori og praktiske eksempler og vil være nyttig for lærerstudenter, lærere og skoleledere» Line Tyrdal, lærer.«Trude Slemmen bruger forskningsresultater som fundament for denne meget brugbare bog, hvor ikke mindst forskellen på begreberne vurdering og evaluering spidsformuleres ud fra deres oprindelige betydning. Og det giver en inspirerende genintroducering til begrebet vurdering, som bliver en del af pædagogikken, ikke som envejskommunikation fra lærer til elev om et slutresultat, men som et aktivt procesredskab (...)» Folkeskolen.dk, 29. januar 2010.«Boken er forbilledlig pedagogisk strukturert i den forstand at Slemmen synliggjør sin egen pedagogikk i fremstillingsformen. Den prisverdige utformingen vises ved at den er oversiktlig, lett å orientere seg i og full av gode, konkrete tips.» Bedre Skole, 8. mars 2010. LES MINDRE Forlagets omtale Vurdering FOR læring handler om at lærere og elever bruker vurdering som redskap til å justere opplæringen underveis. Lærere kan bruke vurdering i arbeidet med å tilpasse opplæringen. Elever kan bruke informasjon om egen læring til å få innsikt i hvor de er og hvor de skal i sin læringsprosess.Denne boken gir deg en teoretisk innføring i hvordan du kan tilrettelegge for dette i praksis. Du blir introdusert for ti veiledende prinsipper som tar for seg hvordan vurdering kan brukes som et redskap for læring. Prinsippene tar utgangspunkt i internasjonal forskning i feltet og illustreres med praktiske eksempler fra klasserom i Norge, England og Canada. Prinsippene og innholdet i boka knyttes til de krav som stilles til underveisvurdering i Kunnskapsløftet. Denne 2. utgaven er oppdatert ut fra endringene som ble gjort i forskrift til opplæringsloven om individuell vurdering 1. august 2009. Sagt om 1. utgave av boka:«Denne boken er et veldig godt utgangspunkt for alle som ønsker å fokusere på vurderingsformer som fremmer læring. Den kombinerer teori og praktiske eksempler og vil være nyttig for lærerstudenter, lærere og skoleledere» Line Tyrdal, lærer.«Trude Slemmen bruger forskningsresultater som fundament for denne meget brugbare bog, hvor ikke mindst forskellen på begreberne vurdering og evaluering spidsformuleres ud fra deres oprindelige betydning. Og det giver en inspirerende genintroducering til begrebet vurdering, som bliver en del af pædagogikken, ikke som envejskommunikation fra lærer til elev om et slutresultat, men som et aktivt procesredskab (...)» Folkeskolen.dk, 29. januar 2010.«Boken er forbilledlig pedagogisk strukturert i den forstand at Slemmen synliggjør sin egen pedagogikk i fremstillingsformen. Den prisverdige utformingen vises ved at den er oversiktlig, lett å orientere seg i og full av gode, konkrete tips.» Bedre Skole, 8. mars 2010.