Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Vurdering for læring i klasserommet

Vurdering for læring i klasserommet

Vurdering for læring i klasserommet

Vurdering for læring i klasserommet

Forfatter Gyldendal akademisk

På lager - sendes nå ( 10+ stk. )

429,- Nå 367,-

ISBN:

9788205406162

Forlag:

Gyldendal akademisk

Trykkeår:

2017

Utgitt:

2010

Utgave:

2

Sider:

190

Vekt:

367 gr

Alder:

Voksen

Vurdering for læring i klasserommet
Gyldendal akademisk
9788205406162

Forlagets omtale:

Vurdering FOR læring handler om at lærere og elever bruker vurdering som redskap til å justere opplæringen underveis. Lærere kan bruke vurdering i arbeidet med å tilpasse opplæringen. Elever kan bruke informasjon om egen læring til å få innsikt i hvor de er og hvor de skal i sin LES MER læringsprosess.Denne boken gir deg en teoretisk innføring i hvordan du kan tilrettelegge for dette i praksis. Du blir introdusert for ti veiledende prinsipper som tar for seg hvordan vurdering kan brukes som et redskap for læring. Prinsippene tar utgangspunkt i internasjonal forskning i feltet og illustreres med praktiske eksempler fra klasserom i Norge, England og Canada. Prinsippene og innholdet i boka knyttes til de krav som stilles til underveisvurdering i Kunnskapsløftet. Denne 2. utgaven er oppdatert ut fra endringene som ble gjort i forskrift til opplæringsloven om individuell vurdering 1. august 2009. Sagt om 1. utgave av boka:«Denne boken er et veldig godt utgangspunkt for alle som ønsker å fokusere på vurderingsformer som fremmer læring. Den kombinerer teori og praktiske eksempler og vil være nyttig for lærerstudenter, lærere og skoleledere» Line Tyrdal, lærer.«Trude Slemmen bruger forskningsresultater som fundament for denne meget brugbare bog, hvor ikke mindst forskellen på begreberne vurdering og evaluering spidsformuleres ud fra deres oprindelige betydning. Og det giver en inspirerende genintroducering til begrebet vurdering, som bliver en del af pædagogikken, ikke som envejskommunikation fra lærer til elev om et slutresultat, men som et aktivt procesredskab (...)» Folkeskolen.dk, 29. januar 2010.«Boken er forbilledlig pedagogisk strukturert i den forstand at Slemmen synliggjør sin egen pedagogikk i fremstillingsformen. Den prisverdige utformingen vises ved at den er oversiktlig, lett å orientere seg i og full av gode, konkrete tips.» Bedre Skole, 8. mars 2010. LES MINDRE Forlagets omtale Vurdering FOR læring handler om at lærere og elever bruker vurdering som redskap til å justere opplæringen underveis. Lærere kan bruke vurdering i arbeidet med å tilpasse opplæringen. Elever kan bruke informasjon om egen læring til å få innsikt i hvor de er og hvor de skal i sin læringsprosess.Denne boken gir deg en teoretisk innføring i hvordan du kan tilrettelegge for dette i praksis. Du blir introdusert for ti veiledende prinsipper som tar for seg hvordan vurdering kan brukes som et redskap for læring. Prinsippene tar utgangspunkt i internasjonal forskning i feltet og illustreres med praktiske eksempler fra klasserom i Norge, England og Canada. Prinsippene og innholdet i boka knyttes til de krav som stilles til underveisvurdering i Kunnskapsløftet. Denne 2. utgaven er oppdatert ut fra endringene som ble gjort i forskrift til opplæringsloven om individuell vurdering 1. august 2009. Sagt om 1. utgave av boka:«Denne boken er et veldig godt utgangspunkt for alle som ønsker å fokusere på vurderingsformer som fremmer læring. Den kombinerer teori og praktiske eksempler og vil være nyttig for lærerstudenter, lærere og skoleledere» Line Tyrdal, lærer.«Trude Slemmen bruger forskningsresultater som fundament for denne meget brugbare bog, hvor ikke mindst forskellen på begreberne vurdering og evaluering spidsformuleres ud fra deres oprindelige betydning. Og det giver en inspirerende genintroducering til begrebet vurdering, som bliver en del af pædagogikken, ikke som envejskommunikation fra lærer til elev om et slutresultat, men som et aktivt procesredskab (...)» Folkeskolen.dk, 29. januar 2010.«Boken er forbilledlig pedagogisk strukturert i den forstand at Slemmen synliggjør sin egen pedagogikk i fremstillingsformen. Den prisverdige utformingen vises ved at den er oversiktlig, lett å orientere seg i og full av gode, konkrete tips.» Bedre Skole, 8. mars 2010.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.