Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Vurdering for læring

    Vurdering for læring

    Vurdering for læring

    Vurdering for læring

    Forfatter Høyskoleforl.

    (Stephen Dobson - Forfatter)

    Høyskoleforl.

    (Eli Kari Høihilder - Forfatter)

    Høyskoleforl.

    På lager - sendes nå ( 10+ stk. )

    319,- Nå 276,-

    ISBN:

    9788276341935

    Forlag:

    Høyskoleforl.

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2007

    Utgave:

    1

    Sider:

    136

    Vekt:

    272 gr

    Alder:

    Voksen

    Vurdering for læring
    Høyskoleforl.
    9788276341935

    Haugenboks omtale:

    Boka handler om hvordan undervisningen kan gjøres mer motiverende ved å integrere elevvurdering. I bokas første del presenteres vurderingsprinsipper og teorier, mens del to ser på dokumentasjonen for vurdering, og her er praksis i fokus. I slutten av hver del får leseren et sammendrag, og underveis LES MER i teksten er det lagt inn forslag til spørsmål for videre refleksjon og gruppearbeid. Boka passer for lærere og lærerstudenter. Har litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Boka handler om hvordan undervisningen kan gjøres mer motiverende ved å integrere elevvurdering. I bokas første del presenteres vurderingsprinsipper og teorier, mens del to ser på dokumentasjonen for vurdering, og her er praksis i fokus. I slutten av hver del får leseren et sammendrag, og underveis i teksten er det lagt inn forslag til spørsmål for videre refleksjon og gruppearbeid. Boka passer for lærere og lærerstudenter. Har litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    Hva er vurdering? Hvordan kan vurdering integreres i undervisningen i tråd med Kunnskapsløftet? Hvorfor er elevmedvirkning nødvendig for at arbeidet skal resultere i økt læringsutbytte? Hvordan kan elevvurdering resultere i bedre tilpasset opplæring? Hvordan kan god elevvurdering føre til LES MER større motivasjon for videre innsats? Undervisning kan gjøres spennende ved å integrere elevvurdering i undervisningen. Metodene bygger på forskning om hvordan barn lærer. Elevvurdering kan brukes som en didaktisk nøkkelfaktor i undervisningen og føre til at tilpasset opplæring gjennomføres i større grad, og med bedre læringsutbytte. Vurdering for læring kan brukes i arbeidet med planlegging og gjennomføring av forskjellige vurderingsformer, slik som mappevurdering, vurderingsdialoger, loggføring, alternative prøveformer og skriftlig og muntlig vurdering. LES MINDRE Forlagets omtale Hva er vurdering? Hvordan kan vurdering integreres i undervisningen i tråd med Kunnskapsløftet? Hvorfor er elevmedvirkning nødvendig for at arbeidet skal resultere i økt læringsutbytte? Hvordan kan elevvurdering resultere i bedre tilpasset opplæring? Hvordan kan god elevvurdering føre til større motivasjon for videre innsats? Undervisning kan gjøres spennende ved å integrere elevvurdering i undervisningen. Metodene bygger på forskning om hvordan barn lærer. Elevvurdering kan brukes som en didaktisk nøkkelfaktor i undervisningen og føre til at tilpasset opplæring gjennomføres i større grad, og med bedre læringsutbytte. Vurdering for læring kan brukes i arbeidet med planlegging og gjennomføring av forskjellige vurderingsformer, slik som mappevurdering, vurderingsdialoger, loggføring, alternative prøveformer og skriftlig og muntlig vurdering.