Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Vurdering og læring i en elevaktiv skole

    Vurdering og læring i en elevaktiv skole

    Vurdering og læring i en elevaktiv skole

    Vurdering og læring i en elevaktiv skole

    Forfatter Universitetsforl.

    (Jarl Inge Wærness - Forfatter)

    Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    429,- Nå 371,-

    ISBN:

    9788215009155

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2007

    Utgitt:

    2006

    Utgave:

    1

    Sider:

    271

    Vekt:

    510 gr

    Alder:

    Voksen

    Vurdering og læring i en elevaktiv skole
    Universitetsforl.
    9788215009155

    Haugenboks omtale:

    Boken reiser spørsmål knyttet til lærernes funksjon i et nasjonalt vurderingssystem, hvor nasjonale prøver inngår. Forfatterne problematiserer forholdet mellom uformell og formell vurdering og viser at eksamensformene alene ikke er avgjørende for å fremme elevenes prestasjoner. Det argumenteres for LES MER et vurderingssystem der elevene kan ha høy måloppnåelse langs hele karakterskalaen. Bokens første del analyserer resultatene fra evalueringen av Reform 97 og internasjonale undersøkelser som grunnlag for vurdering. Andre del ser på ulike sider ved det nasjonale vurderingssytemet, mens siste del ser på sammenhengen mellom karakter, eksamen og læringsmiljø, motivasjonsspørsmål og vurdering i skolen som en lærende organisasjon. Med litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Boken reiser spørsmål knyttet til lærernes funksjon i et nasjonalt vurderingssystem, hvor nasjonale prøver inngår. Forfatterne problematiserer forholdet mellom uformell og formell vurdering og viser at eksamensformene alene ikke er avgjørende for å fremme elevenes prestasjoner. Det argumenteres for et vurderingssystem der elevene kan ha høy måloppnåelse langs hele karakterskalaen. Bokens første del analyserer resultatene fra evalueringen av Reform 97 og internasjonale undersøkelser som grunnlag for vurdering. Andre del ser på ulike sider ved det nasjonale vurderingssytemet, mens siste del ser på sammenhengen mellom karakter, eksamen og læringsmiljø, motivasjonsspørsmål og vurdering i skolen som en lærende organisasjon. Med litteraturliste.