Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Vurderingskompetanse i skolen

    Vurderingskompetanse i skolen

    Vurderingskompetanse i skolen

    Vurderingskompetanse i skolen (praksis, læring og utvikling)

    På lager - sendes nå ( 10 stk. )

    399,-

    ISBN:

    9788215025889

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2016

    Utgave:

    1

    Sider:

    326

    Vekt:

    623 gr

    Alder:

    Voksen

    Vurderingskompetanse i skolen
    Universitetsforl.
    9788215025889

    Forlagets omtale:

    Vurdering kan både forsterke og forstyrre læring, og god vurderingskompetanse er viktig i alle fagene i skolen. Med utgangspunkt i den nasjonale satsningen «Vurdering for læring» viser Vurderingskompetanse i skolen hvordan: * man kan utvikle forståelsen av vurdering i skolen * man kan lede LES MER utviklingsarbeidet * elever, lærere, skoleledere, skoleeiere og foreldre kan involveres i skolens vurderingskultur. Forfatterne illustrerer sentrale prinsipper og begreper innen vurdering med rike eksempler fra undervisning og skoleutvikling på barnetrinnet, ungdomsskolen og i videregående opplæring. De har et praksisnært perspektiv, og beskriver og forklarer hvordan de ulike aktørene tenker, handler og lærer sammen. Forfatterne viser også hvordan arbeidet påvirker skolen som organisasjon og skolesystemet som helhet. Boken er skrevet for forskere og andre som arbeider med vurdering i skolen. Forfatterne er forskere ved NTNU og har lang erfaring med lærerutdanning, skoleutvikling og vurderingsforskning. Bidragsyterne er Henning Fjørtoft, Lise Vikan Sandvik, Trond Buland, Gunnar Engvik og Inger Langseth. LES MINDRE Forlagets omtale Vurdering kan både forsterke og forstyrre læring, og god vurderingskompetanse er viktig i alle fagene i skolen. Med utgangspunkt i den nasjonale satsningen «Vurdering for læring» viser Vurderingskompetanse i skolen hvordan: * man kan utvikle forståelsen av vurdering i skolen * man kan lede utviklingsarbeidet * elever, lærere, skoleledere, skoleeiere og foreldre kan involveres i skolens vurderingskultur. Forfatterne illustrerer sentrale prinsipper og begreper innen vurdering med rike eksempler fra undervisning og skoleutvikling på barnetrinnet, ungdomsskolen og i videregående opplæring. De har et praksisnært perspektiv, og beskriver og forklarer hvordan de ulike aktørene tenker, handler og lærer sammen. Forfatterne viser også hvordan arbeidet påvirker skolen som organisasjon og skolesystemet som helhet. Boken er skrevet for forskere og andre som arbeider med vurdering i skolen. Forfatterne er forskere ved NTNU og har lang erfaring med lærerutdanning, skoleutvikling og vurderingsforskning. Bidragsyterne er Henning Fjørtoft, Lise Vikan Sandvik, Trond Buland, Gunnar Engvik og Inger Langseth.

    Emner: Evaluering

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.