Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Vurderingspraksis

    Vurderingspraksis

    Vurderingspraksis

    Vurderingspraksis (beskrivelse av en pedagogisk analysemodell til bruk i grunnskolen)

    Forfatter Gyldendal akademisk

    (Anne Kostøl - Forfatter)

    Gyldendal akademisk

    (Anne-Karin Sunnevåg - Forfatter)

    Gyldendal akademisk

    (Ann Margareth Aasen - Forfatter)

    Gyldendal akademisk

    (Gro Løken - Forfatter)

    Gyldendal akademisk

    (Stephen Dobson - Forfatter)

    Gyldendal akademisk

    (Hege Knudsmoen - Forfatter)

    Gyldendal akademisk

    (David Keeping - Illustratør)

    Gyldendal akademisk

    Levering 2-6 dager

    199,- Nå 172,-

    ISBN:

    9788205423077

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    1

    Sider:

    55

    Vekt:

    159 gr

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    150138337 (nr. Dette vet vi om)

    Vurderingspraksis
    Gyldendal akademisk
    9788205423077

    Haugenboks omtale:

    Heftet presenterer grunnleggende tilnærminger til å vurdere elevenes faglige og sosiale læring og utvikling. Det er først og fremst beregnet på grunnskolelærere. Har litteraturliste. Haugenboks omtale Heftet presenterer grunnleggende tilnærminger til å vurdere elevenes faglige og sosiale læring og utvikling. Det er først og fremst beregnet på grunnskolelærere. Har litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    Dette heftet handler om vurdering for læring, som er et område med stor grad av aktualitet i dagens norske skole. Heftet presenterer grunnleggende tilnærminger til å vurdere elevenes faglige og sosiale læring og utvikling. Det vektlegges både en overordnet forståelse av hvordan vurdering bør LES MER forstås i skolen, og en mer detaljert framstilling av hvordan en hensiktsmessig vurderingspraksis kan gjennomføres. I heftet legges det særlig vekt på de pedagogiske konsekvenser som lærere kan få fra vurderingspraksis. Vurdering av læring bør først og fremst handle om hvordan lærerne kan forbedre og videreutvikle egen pedagogisk praksis ut fra de resultatene som vurderingen viser. Det er ikke elevene alene som skal ta konsekvensene av vurderingsresultatene, men elevene og lærerne i et nært samarbeid. Slik kan lærernes vurderingspraksis få positive konsekvenser for elevenes læringsutbytte. Målgruppen for dette heftet er først og fremst lærere som arbeider på ulike nivå i grunnopplæringen. Heftet kan også brukes grunn- og videreutdanning av lærere innenfor vurderingsfeltet LES MINDRE Forlagets omtale Dette heftet handler om vurdering for læring, som er et område med stor grad av aktualitet i dagens norske skole. Heftet presenterer grunnleggende tilnærminger til å vurdere elevenes faglige og sosiale læring og utvikling. Det vektlegges både en overordnet forståelse av hvordan vurdering bør forstås i skolen, og en mer detaljert framstilling av hvordan en hensiktsmessig vurderingspraksis kan gjennomføres. I heftet legges det særlig vekt på de pedagogiske konsekvenser som lærere kan få fra vurderingspraksis. Vurdering av læring bør først og fremst handle om hvordan lærerne kan forbedre og videreutvikle egen pedagogisk praksis ut fra de resultatene som vurderingen viser. Det er ikke elevene alene som skal ta konsekvensene av vurderingsresultatene, men elevene og lærerne i et nært samarbeid. Slik kan lærernes vurderingspraksis få positive konsekvenser for elevenes læringsutbytte. Målgruppen for dette heftet er først og fremst lærere som arbeider på ulike nivå i grunnopplæringen. Heftet kan også brukes grunn- og videreutdanning av lærere innenfor vurderingsfeltet