Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Yrkes- og profesjonsutdanning i en norsk kontekst

    Yrkes- og profesjonsutdanning i en norsk kontekst

    Yrkes- og profesjonsutdanning i en norsk kontekst

    Yrkes- og profesjonsutdanning i en norsk kontekst

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    399,-

    ISBN:

    9788205490789

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2016

    Utgave:

    1

    Sider:

    200

    Vekt:

    389 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Svensk

    Yrkes- og profesjonsutdanning i en norsk kontekst
    Gyldendal akademisk
    9788205490789

    Forlagets omtale:

    Skolens samfunnsoppdrag kan deles inn i fire dimensjoner: personlighetsdanning, allmenndanning, demokratisk danning og utdanning. Antologien Yrkes- og profesjonsutdanning i en norsk kontekst belyser disse fire dimensjonene i relasjon til dagens samfunn. Forfatterne ser på yrkesopplæringen og LES MER yrkesfaglærerutdanningen fra ulike perspektiver, men alle med formål om å bidra til en skole som er inkluderende for alle elever, uavhengig av deres forutsetninger og sosiale, kulturelle og språklige bakgrunn. - Hvordan kan yrkesutdanning ha høy faglig kvalitet med helhet og sammenheng mellom profesjonsfag, yrkesfag og praksis? - Hvordan blir fremtidens skole i et samfunn der kunnskapsutvikling skjer i et stadig høyere tempo? - Hvordan kan utdanningssystemet imøtekomme samfunnets, skolens og den enkelte students kompetansebehov? LES MINDRE Forlagets omtale Skolens samfunnsoppdrag kan deles inn i fire dimensjoner: personlighetsdanning, allmenndanning, demokratisk danning og utdanning. Antologien Yrkes- og profesjonsutdanning i en norsk kontekst belyser disse fire dimensjonene i relasjon til dagens samfunn. Forfatterne ser på yrkesopplæringen og yrkesfaglærerutdanningen fra ulike perspektiver, men alle med formål om å bidra til en skole som er inkluderende for alle elever, uavhengig av deres forutsetninger og sosiale, kulturelle og språklige bakgrunn. - Hvordan kan yrkesutdanning ha høy faglig kvalitet med helhet og sammenheng mellom profesjonsfag, yrkesfag og praksis? - Hvordan blir fremtidens skole i et samfunn der kunnskapsutvikling skjer i et stadig høyere tempo? - Hvordan kan utdanningssystemet imøtekomme samfunnets, skolens og den enkelte students kompetansebehov?