Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Helse- og sosialfag Sykepleie Å utdanne sykepleiere

    Å utdanne sykepleiere

    Å utdanne sykepleiere

    Å utdanne sykepleiere (behov for radikale endringer, a call for radical transformation)

    Forfatter Akribe

    (Molly Sutphen - Forfatter)

    Akribe

    (Victoria Leonard - Forfatter)

    Akribe

    (Lisa Day - Forfatter)

    Akribe

    (Linn Kjerland - Oversetter)

    Akribe

    (Kari Marie Thorbjørnsen - Medarbeider)

    Akribe

    (Kristin Heggen - Medarbeider)

    Akribe

    Levering 2-6 dager

    479,- Nå 414,-

    ISBN:

    9788279501466

    Forlag:

    Akribe

    Trykkeår:

    2010

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Sider:

    277

    Vekt:

    524 gr

    Alder:

    Voksen

    Å utdanne sykepleiere
    Akribe
    9788279501466

    Haugenboks omtale:

    I denne boken argumenterer forfatterne for endringer som kan heve kvaliteten i sykepleierutdanningen. De mener at dagens utdanning ikke dekker kravene som stilles til dagens sykepleiere i arbeid. Med litteraturliste. Haugenboks omtale I denne boken argumenterer forfatterne for endringer som kan heve kvaliteten i sykepleierutdanningen. De mener at dagens utdanning ikke dekker kravene som stilles til dagens sykepleiere i arbeid. Med litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    Å utdanne sykepleiere inneholder konkrete forskningsfunn, inspirerende mønstereksempler og svært klare råd og anbefalinger. Bokas hovedbudskap er, som tittelen indikerer, at det er behov for omfattende endringer i sykepleierutdanningen. Forskerne bak boka, med Patricia Benner i spissen, LES MER dokumenterer et betydelig gap mellom utdanningens innhold og de krav som stilles til dagens sykepleiere i arbeid. De argumenterer offensivt for endringer som kan heve kvaliteten på utdanningen og styrke studentenes læringsutbytte. De hevder igjen og igjen at ankerfestet for omleggingen av sykepleierutdanningen må ligge i den kliniske yrkesvirkeligheten. I boka ser vi tydelig hvordan Benners evne til å kartlegge, utforske og fordype seg i konkret utøvelse av sykepleie bidrar til å sette ord på hvordan sykepleiere, lærere og studenter handler og resonnerer. Professor dr.polit. Kristin Heggen har skrevet introduksjonen til den norske utgaven. Hun skriver blant annet: «Patricia Benner og hennes forskerkollegaer slår fast [...] at de forventer utdanningsdebatt. De inviterer oss til debatt. Jeg tror de får hva de bestiller også i Norge, fra våre lærere, studenter, ledere og politikere. La oss håpe at de også får innfridd sitt håp om at boken skal føre til HANDLING.» Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching er kjent for å stille store krav til forskernes formidlingsevne og har som et erklært mål å spre forskningsbasert kunnskap langt utover forskernes egne sirkler. Lærere, ledere, studenter og politikere skal opplyses og dra nytte av Carnegie Foundations arbeider, og forskningen derfra publiseres derfor gjerne i leservennlig bokform. Det er et varemerke ved Carnegies profesjons- og utdanningsforskning at forskningen skal gi inspirasjon og konkrete forbedringsideer. Formidling av forskning skal nå dem forskningen angår. Dette er en viktig bok for studenter, undervisere, veiledere og ledere innenfor sykepleiefaget. Boka gir anbefalinger om pedagogiske arbeidsm... LES MINDRE Forlagets omtale Å utdanne sykepleiere inneholder konkrete forskningsfunn, inspirerende mønstereksempler og svært klare råd og anbefalinger. Bokas hovedbudskap er, som tittelen indikerer, at det er behov for omfattende endringer i sykepleierutdanningen. Forskerne bak boka, med Patricia Benner i spissen, dokumenterer et betydelig gap mellom utdanningens innhold og de krav som stilles til dagens sykepleiere i arbeid. De argumenterer offensivt for endringer som kan heve kvaliteten på utdanningen og styrke studentenes læringsutbytte. De hevder igjen og igjen at ankerfestet for omleggingen av sykepleierutdanningen må ligge i den kliniske yrkesvirkeligheten. I boka ser vi tydelig hvordan Benners evne til å kartlegge, utforske og fordype seg i konkret utøvelse av sykepleie bidrar til å sette ord på hvordan sykepleiere, lærere og studenter handler og resonnerer. Professor dr.polit. Kristin Heggen har skrevet introduksjonen til den norske utgaven. Hun skriver blant annet: «Patricia Benner og hennes forskerkollegaer slår fast [...] at de forventer utdanningsdebatt. De inviterer oss til debatt. Jeg tror de får hva de bestiller også i Norge, fra våre lærere, studenter, ledere og politikere. La oss håpe at de også får innfridd sitt håp om at boken skal føre til HANDLING.» Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching er kjent for å stille store krav til forskernes formidlingsevne og har som et erklært mål å spre forskningsbasert kunnskap langt utover forskernes egne sirkler. Lærere, ledere, studenter og politikere skal opplyses og dra nytte av Carnegie Foundations arbeider, og forskningen derfra publiseres derfor gjerne i leservennlig bokform. Det er et varemerke ved Carnegies profesjons- og utdanningsforskning at forskningen skal gi inspirasjon og konkrete forbedringsideer. Formidling av forskning skal nå dem forskningen angår. Dette er en viktig bok for studenter, undervisere, veiledere og ledere innenfor sykepleiefaget. Boka gir anbefalinger om pedagogiske arbeidsm...