Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Helse- og sosialfag Sosialt arbeid Barn og ungdom i krise

    Barn og ungdom i krise

    Barn og ungdom i krise

    Barn og ungdom i krise (hvordan bli en god hjelper?)

    Forfatter Eureka forl.

    Levering 2-12 dager

    160,- Nå 138,-

    ISBN:

    9788273891235

    Forlag:

    Eureka forl.

    Trykkeår:

    2008

    Utgitt:

    2008

    Utgave:

    1

    Sider:

    91

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Eureka læremiddelserie (nr. 1/2008)

    Barn og ungdom i krise
    Eureka forl.
    9788273891235

    Haugenboks omtale:

    Forfatteren har intervjuet fire unge gutter som alle har opplevd kriser i livet og vært i kontakt med forskjellige hjelpeinstanser. Hun fokuserer på deres subjektive opplevelser av møtet med hjelpeapparatet, og hva de mener er de viktigste utfordringene profesjonelle hjelpere står overfor. Boken er LES MER først og fremst skrevet for studenter og ansatte innen helse-, sosial- og utdanningssektoren. Har litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Forfatteren har intervjuet fire unge gutter som alle har opplevd kriser i livet og vært i kontakt med forskjellige hjelpeinstanser. Hun fokuserer på deres subjektive opplevelser av møtet med hjelpeapparatet, og hva de mener er de viktigste utfordringene profesjonelle hjelpere står overfor. Boken er først og fremst skrevet for studenter og ansatte innen helse-, sosial- og utdanningssektoren. Har litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    De fleste barn og unge i Norge har det godt. De har nok mat, et sted å bo, skole og fritid som fungerer og venner og foreldre som viser at de bryr seg. Dette gjelder dessverre ikke alle, og det er da hjelpeapparatet kan bli koblet inn. Bokens fokus er den subjektive opplevelsen og LES MER meningsdimensjonen hos ungdom som mottar hjelp fra helse- og sosialvesen, skole- og utdanningsvesen, NAV, politiet, jurister og Utekontakten. Vi møter fire ungdommer som raust forteller fra egen oppvekst, hvor de enten har fått eller har manglet hjelp i kritiske perioder i livet. Gjennom fortellingene får vi del i hva ungdommene mener er de profesjonelle hjelperes viktigste utfordringer: -Hjelpere må bli flinkere til å gi tid. -Hjelpere må bli dyktigere til å anerkjenne, lytte, se og verdsette, og de må forsøke å få tak i ungdommens perspektiv på hvordan deres liv oppleves. -Hjelpere skal være en god blanding av kompis, "mor" og hjelper. Dette krever både følelsesmessig og intellektuell innsats. Boken retter seg mot studenter og ansatte innen helse-, sosial- og utdanningssektoren. Vår Mathisen er utdannet ergoterapeut og Cand. San. Hun er høgskolelektor på ergoterapeututdanningen ved Høgskolen i Tromsø. LES MINDRE Forlagets omtale De fleste barn og unge i Norge har det godt. De har nok mat, et sted å bo, skole og fritid som fungerer og venner og foreldre som viser at de bryr seg. Dette gjelder dessverre ikke alle, og det er da hjelpeapparatet kan bli koblet inn. Bokens fokus er den subjektive opplevelsen og meningsdimensjonen hos ungdom som mottar hjelp fra helse- og sosialvesen, skole- og utdanningsvesen, NAV, politiet, jurister og Utekontakten. Vi møter fire ungdommer som raust forteller fra egen oppvekst, hvor de enten har fått eller har manglet hjelp i kritiske perioder i livet. Gjennom fortellingene får vi del i hva ungdommene mener er de profesjonelle hjelperes viktigste utfordringer: -Hjelpere må bli flinkere til å gi tid. -Hjelpere må bli dyktigere til å anerkjenne, lytte, se og verdsette, og de må forsøke å få tak i ungdommens perspektiv på hvordan deres liv oppleves. -Hjelpere skal være en god blanding av kompis, "mor" og hjelper. Dette krever både følelsesmessig og intellektuell innsats. Boken retter seg mot studenter og ansatte innen helse-, sosial- og utdanningssektoren. Vår Mathisen er utdannet ergoterapeut og Cand. San. Hun er høgskolelektor på ergoterapeututdanningen ved Høgskolen i Tromsø.