Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Helse- og sosialfag Sykepleie Fag og utdanning - hvor går veien til kompetente sykepleiere?

    Fag og utdanning - hvor går veien til kompetente sykepleiere?

    Fag og utdanning - hvor går veien til kompetente sykepleiere?

    Fag og utdanning - hvor går veien til kompetente sykepleiere?

    Forfatter Eureka forl.

    Levering 2-12 dager

    160,- Nå 138,-

    ISBN:

    9788273890771

    Forlag:

    Eureka forl.

    Trykkeår:

    2005

    Utgitt:

    2005

    Utgave:

    1

    Sider:

    100

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Eureka (nr. 5/2005)

    Fag og utdanning - hvor går veien til kompetente sykepleiere?
    Eureka forl.
    9788273890771

    Haugenboks omtale:

    Grunnutdanningen innen sykepleie må ha varierte undervisningsformer dersom studentene skal bli kompetente sykepleiere. Faget er komplekst og sammensatt, knyttet til blant annet livserfaring og sykepleiefaglig utøvelse. I denne boken blir personlig erfaring satt inn i en faglig læringssammenheng. Led LES MER elsesaspektet blir tematisert, og utdanningen i Tromsø beskrives kort for å synliggjøre den totale konteksten. For å visualisere at sykepleie ikke er et fag man alene kan lese seg til, er eksempler fra sykepleiers møte med forskjellige pasienter tatt med. Tre undervisningsopplegg som retter seg mot det komplekse i sykepleierfaget, beskrives, vurderes og drøftes. Oppleggene er forslag til "veier" man kan gå for å utdanne handlingskompetente sykepleiere. Forfatteren beskriver og reflekterer i tillegg over egne kunnskaper og erfaringer med kulledelse og undervisning i sykepleie. Boken retter seg mot sykepleierstudenter, sykepleiere og lærere i sykepleie. Har litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Grunnutdanningen innen sykepleie må ha varierte undervisningsformer dersom studentene skal bli kompetente sykepleiere. Faget er komplekst og sammensatt, knyttet til blant annet livserfaring og sykepleiefaglig utøvelse. I denne boken blir personlig erfaring satt inn i en faglig læringssammenheng. Ledelsesaspektet blir tematisert, og utdanningen i Tromsø beskrives kort for å synliggjøre den totale konteksten. For å visualisere at sykepleie ikke er et fag man alene kan lese seg til, er eksempler fra sykepleiers møte med forskjellige pasienter tatt med. Tre undervisningsopplegg som retter seg mot det komplekse i sykepleierfaget, beskrives, vurderes og drøftes. Oppleggene er forslag til "veier" man kan gå for å utdanne handlingskompetente sykepleiere. Forfatteren beskriver og reflekterer i tillegg over egne kunnskaper og erfaringer med kulledelse og undervisning i sykepleie. Boken retter seg mot sykepleierstudenter, sykepleiere og lærere i sykepleie. Har litteraturliste.

    Emner: Sykepleie