Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Helse- og sosialfag Føre var!

    Føre var!

    Føre var!

    Føre var! (forebyggende psykisk helsearbeid i skolen)

    Forfatter Gyldendal akademisk

    Levering 2-6 dager

    429,- Nå 371,-

    ISBN:

    9788205422766

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    1

    Sider:

    171

    Vekt:

    274 gr

    Alder:

    Voksen

    Føre var!
    Gyldendal akademisk
    9788205422766

    Forlagets omtale:

    Mange barn og unge sliter med psykiske plager og problemer, og det er ofte årsak til at de faller ut av både utdanning og arbeidsliv. God psykisk helse er elevers viktigstelæreforutsetning. Svikter den, påvirker det både elevers evne til læring oghvordan de fungerer sosialt. De negative LES MER historiene begynnergjerne tidlig ? i førskole- og skolealder. Nina B.J. Berg diskuterer derforfølgende spørsmål: Hvorfor har ikke disse barna blitt sett? Hvorfor ble detikke satt inn nødvendig hjelp på et tidligere tidspunkt? Hvorfor nøyer man segmed ?å vente og se?? Forfatteren er opptatt av åklargjøre hvilket ansvar skolen som system har for disse elevene. Nyhelselovgivning gir skolen et klart medansvar for det forebyggende psykiskehelsearbeidet, noe som innebærer at skolen også må vurdere sin virksomhet i ethelhetlig psykisk helseperspektiv. LES MINDRE Forlagets omtale Mange barn og unge sliter med psykiske plager og problemer, og det er ofte årsak til at de faller ut av både utdanning og arbeidsliv. God psykisk helse er elevers viktigstelæreforutsetning. Svikter den, påvirker det både elevers evne til læring oghvordan de fungerer sosialt. De negative historiene begynnergjerne tidlig ? i førskole- og skolealder. Nina B.J. Berg diskuterer derforfølgende spørsmål: Hvorfor har ikke disse barna blitt sett? Hvorfor ble detikke satt inn nødvendig hjelp på et tidligere tidspunkt? Hvorfor nøyer man segmed ?å vente og se?? Forfatteren er opptatt av åklargjøre hvilket ansvar skolen som system har for disse elevene. Nyhelselovgivning gir skolen et klart medansvar for det forebyggende psykiskehelsearbeidet, noe som innebærer at skolen også må vurdere sin virksomhet i ethelhetlig psykisk helseperspektiv.