Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Helse- og sosialfag Sosialt arbeid Funksjonshemmete barn i skole og familie

    Funksjonshemmete barn i skole og familie

    Funksjonshemmete barn i skole og familie

    Funksjonshemmete barn i skole og familie (inkluderingsideal og hverdagspraksis)

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    469,- Nå 406,-

    ISBN:

    9788205358584

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2006

    Utgave:

    1

    Sider:

    320

    Vekt:

    584 gr

    Alder:

    Voksen

    Funksjonshemmete barn i skole og familie
    Gyldendal akademisk
    9788205358584

    Haugenboks omtale:

    Boka handler om hverdagslivet til familier med et funksjonshemmet barn. Forfatterne analyserer om og hvordan dagens politiske idealer om inkludering og normalisering virker i praksis når barna begynner på skolen. De tar opp spørsmål knyttet til barnas samspill med jevnaldrene, sosialt miljø, foreldr LES MER enes erfaringer med hjelpeapparatet, familiemønster og yrkesdeltakelse, lærernes arbeidsvilkår og hvordan beslutninger tas i skolen. Har register. LES MINDRE Haugenboks omtale Boka handler om hverdagslivet til familier med et funksjonshemmet barn. Forfatterne analyserer om og hvordan dagens politiske idealer om inkludering og normalisering virker i praksis når barna begynner på skolen. De tar opp spørsmål knyttet til barnas samspill med jevnaldrene, sosialt miljø, foreldrenes erfaringer med hjelpeapparatet, familiemønster og yrkesdeltakelse, lærernes arbeidsvilkår og hvordan beslutninger tas i skolen. Har register.

    Forlagets omtale:

    Denne boka handler om barn med funksjonsnedsettelser, barnas og familienes hverdagsliv. Den analyserer hvordan dagens politiske idealer om inkludering og normalisering treffer bakken når barna begynner på skolen.Forfatterne tar opp spørsmål knyttet til barnas samspill med jevnaldrene, sosialt LES MER miljø, foreldrenes erfaringer med hjelpeapparatet, familiemønster og yrkesdeltakelse, lærernes arbeidsvilkår og hvordan beslutninger tas i skolen. Fokus er på endringer i løpet av barnas ti første leveår. Boka er en antologi og er basert på omfattende kvalitativ og kvantitativ forskning om funksjonshemmete barns oppvekstvilkår og familiesituasjon. Kapitlene er knyttet sammen på en måte som gjør boken spesielt egnet som lærebok for sosialfaglige og pedagogiske høgskoleutdanninger. Den gir viktig kunnskap til alle som arbeider med funksjonshemmete barn og deres familier. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boka handler om barn med funksjonsnedsettelser, barnas og familienes hverdagsliv. Den analyserer hvordan dagens politiske idealer om inkludering og normalisering treffer bakken når barna begynner på skolen.Forfatterne tar opp spørsmål knyttet til barnas samspill med jevnaldrene, sosialt miljø, foreldrenes erfaringer med hjelpeapparatet, familiemønster og yrkesdeltakelse, lærernes arbeidsvilkår og hvordan beslutninger tas i skolen. Fokus er på endringer i løpet av barnas ti første leveår. Boka er en antologi og er basert på omfattende kvalitativ og kvantitativ forskning om funksjonshemmete barns oppvekstvilkår og familiesituasjon. Kapitlene er knyttet sammen på en måte som gjør boken spesielt egnet som lærebok for sosialfaglige og pedagogiske høgskoleutdanninger. Den gir viktig kunnskap til alle som arbeider med funksjonshemmete barn og deres familier.

    Alternative utgaver
    Funksjonshemmete barn i skole og familie...
    E-bok i salg / nedlastbar / les info først
    E-bok, Bokmål
    353,-
    Kjøp på Ebok.no