Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Helse- og sosialfag Sosialt arbeid Hva sa klienten?

    Hva sa klienten?

    Hva sa klienten?

    Hva sa klienten? (retorikken i barnevernets journaler)

    Forfatter Cappelen akademisk

    Levering 2-6 dager

    369,- Nå 319,-

    ISBN:

    9788202249694

    Forlag:

    Cappelen akademisk

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2007

    Utgave:

    1

    Sider:

    132

    Vekt:

    263 gr

    Alder:

    Voksen

    Hva sa klienten?
    Cappelen akademisk
    9788202249694

    Haugenboks omtale:

    Det å produsere rapporter, journaler og saksframlegg er en viktig del av barnevernets arbeid. Tekstene har stor betydning. Større oppmerksomhet i omgangen med språket kan derfor danne grunnlag for bedre arbeidsmetoder og sikre klientens tillit til saksbehandleren. Lesning av journaler bør reise fund LES MER amentale spørsmål om barnevernets virksomhet: Er språket i samsvar med det bildet barnevernet ønsker å skape av seg selv? Bidrar språket til å skape det forholdet man ønsker mellom saksbehandler og klient? Med denne boka ønsker forfatteren å gi saksbehandlere i barnevernet et verktøy til å lese egne og andres journaler kritisk. Boka er først og fremst skrevet for studenter i barnevernspedagogikk og sosialt arbeid. Med oppgaver og litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Det å produsere rapporter, journaler og saksframlegg er en viktig del av barnevernets arbeid. Tekstene har stor betydning. Større oppmerksomhet i omgangen med språket kan derfor danne grunnlag for bedre arbeidsmetoder og sikre klientens tillit til saksbehandleren. Lesning av journaler bør reise fundamentale spørsmål om barnevernets virksomhet: Er språket i samsvar med det bildet barnevernet ønsker å skape av seg selv? Bidrar språket til å skape det forholdet man ønsker mellom saksbehandler og klient? Med denne boka ønsker forfatteren å gi saksbehandlere i barnevernet et verktøy til å lese egne og andres journaler kritisk. Boka er først og fremst skrevet for studenter i barnevernspedagogikk og sosialt arbeid. Med oppgaver og litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    Det å produsere tekst - rapporter, journaler og saksframlegg - er en viktig del av barnevernets arbeid. De tekstene saksbehandlere produserer, har stor betydning; en formulering i en barnevernsjournal kan påvirke et menneskes liv. Større oppmerksomhet i omgangen med språket kan derfor danne LES MER grunnlag for bedre arbeidsmetoder og sikre klientens tillit til saksbehandleren. Lesning av journaler bør reise fundamentale spørsmål om barnevernets virksomhet: Er språket i samsvar med det bildet barnevernet ønsker å skape av seg selv? Bidrar språket til å skape det forholdet man ønsker mellom saksbehandler og klient? Med denne boka ønsker forfatteren å gi saksbehandlere i barnevernet et verktøy til å lese egne og andres journaler kritisk. Boka er først og fremst skrevet for studenter i barnevernspedagogikk og sosialt arbeid, men kan leses med utbytte også av praktikere, forskere og andre med interesse for språkets betydning i barnevern og forvaltning. LES MINDRE Forlagets omtale Det å produsere tekst - rapporter, journaler og saksframlegg - er en viktig del av barnevernets arbeid. De tekstene saksbehandlere produserer, har stor betydning; en formulering i en barnevernsjournal kan påvirke et menneskes liv. Større oppmerksomhet i omgangen med språket kan derfor danne grunnlag for bedre arbeidsmetoder og sikre klientens tillit til saksbehandleren. Lesning av journaler bør reise fundamentale spørsmål om barnevernets virksomhet: Er språket i samsvar med det bildet barnevernet ønsker å skape av seg selv? Bidrar språket til å skape det forholdet man ønsker mellom saksbehandler og klient? Med denne boka ønsker forfatteren å gi saksbehandlere i barnevernet et verktøy til å lese egne og andres journaler kritisk. Boka er først og fremst skrevet for studenter i barnevernspedagogikk og sosialt arbeid, men kan leses med utbytte også av praktikere, forskere og andre med interesse for språkets betydning i barnevern og forvaltning.