Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Helse- og sosialfag Intervju som forskningsmetode

Intervju som forskningsmetode

Intervju som forskningsmetode

Intervju som forskningsmetode (en kvalitativ tilnærming)

Forfatter Universitetsforl.

På lager - sendes nå ( 3 stk. )

299,- Nå 256,-

ISBN:

9788215018157

Forlag:

Universitetsforl.

Trykkeår:

2013

Utgitt:

2011

Utgave:

2

Sider:

121

Vekt:

242 gr

Alder:

Voksen

Intervju som forskningsmetode
Universitetsforl.
9788215018157

Forlagets omtale:

Intervju som forskningsmetode gir en fyldig og perspektivrik innføring i intervjuforskning. I boken beskrives forskningsprosessen så konkret som mulig, fra de første famlende metodediskusjonene og problemformuleringene og fram til bearbeiding og analyse av intervjudata. Forfatteren gir eksempler på LES MER hvordan forskningsresultatene kan presenteres. Boken er delt inn i seks kapitler som til sammen dekker de hovedtemaene som inngår i en forskningsprosess der man bruker kvalitative intervjuer. I denne 2. utgaven er det et nytt forord og en ny innledning. Litteraturen er oppdatert, og noen temaer er utvidet. Det gjelder særlig intervju med barn og etiske perspektiver knyttet til bruk av kvalitativt intervju som forskningsmetode. Det er også trukket inn nye eksempler på presentasjon av forskningsresultater, og omtalen av sitatbruk er noe utvidet. Boken er relevant for studenter og lærere innenfor pedagogikk og helse- og sosialfag som ønsker å bruke intervju som forskningsmetode. LES MINDRE Forlagets omtale Intervju som forskningsmetode gir en fyldig og perspektivrik innføring i intervjuforskning. I boken beskrives forskningsprosessen så konkret som mulig, fra de første famlende metodediskusjonene og problemformuleringene og fram til bearbeiding og analyse av intervjudata. Forfatteren gir eksempler på hvordan forskningsresultatene kan presenteres. Boken er delt inn i seks kapitler som til sammen dekker de hovedtemaene som inngår i en forskningsprosess der man bruker kvalitative intervjuer. I denne 2. utgaven er det et nytt forord og en ny innledning. Litteraturen er oppdatert, og noen temaer er utvidet. Det gjelder særlig intervju med barn og etiske perspektiver knyttet til bruk av kvalitativt intervju som forskningsmetode. Det er også trukket inn nye eksempler på presentasjon av forskningsresultater, og omtalen av sitatbruk er noe utvidet. Boken er relevant for studenter og lærere innenfor pedagogikk og helse- og sosialfag som ønsker å bruke intervju som forskningsmetode.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.