Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Helse- og sosialfag Intervju som forskningsmetode

    Intervju som forskningsmetode

    Intervju som forskningsmetode

    Intervju som forskningsmetode (en kvalitativ tilnærming)

    Forfatter Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    319,- Nå 276,-

    ISBN:

    9788215018157

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    2

    Sider:

    121

    Vekt:

    242 gr

    Alder:

    Voksen

    Intervju som forskningsmetode
    Universitetsforl.
    9788215018157

    Forlagets omtale:

    Intervju som forskningsmetode gir en fyldig og perspektivrik innføring i intervjuforskning. I boken beskrives forskningsprosessen så konkret som mulig, fra de første famlende metodediskusjonene og problemformuleringene og fram til bearbeiding og analyse av intervjudata. Forfatteren gir eksempler på LES MER hvordan forskningsresultatene kan presenteres. Boken er delt inn i seks kapitler som til sammen dekker de hovedtemaene som inngår i en forskningsprosess der man bruker kvalitative intervjuer. I denne 2. utgaven er det et nytt forord og en ny innledning. Litteraturen er oppdatert, og noen temaer er utvidet. Det gjelder særlig intervju med barn og etiske perspektiver knyttet til bruk av kvalitativt intervju som forskningsmetode. Det er også trukket inn nye eksempler på presentasjon av forskningsresultater, og omtalen av sitatbruk er noe utvidet. Boken er relevant for studenter og lærere innenfor pedagogikk og helse- og sosialfag som ønsker å bruke intervju som forskningsmetode. LES MINDRE Forlagets omtale Intervju som forskningsmetode gir en fyldig og perspektivrik innføring i intervjuforskning. I boken beskrives forskningsprosessen så konkret som mulig, fra de første famlende metodediskusjonene og problemformuleringene og fram til bearbeiding og analyse av intervjudata. Forfatteren gir eksempler på hvordan forskningsresultatene kan presenteres. Boken er delt inn i seks kapitler som til sammen dekker de hovedtemaene som inngår i en forskningsprosess der man bruker kvalitative intervjuer. I denne 2. utgaven er det et nytt forord og en ny innledning. Litteraturen er oppdatert, og noen temaer er utvidet. Det gjelder særlig intervju med barn og etiske perspektiver knyttet til bruk av kvalitativt intervju som forskningsmetode. Det er også trukket inn nye eksempler på presentasjon av forskningsresultater, og omtalen av sitatbruk er noe utvidet. Boken er relevant for studenter og lærere innenfor pedagogikk og helse- og sosialfag som ønsker å bruke intervju som forskningsmetode.