Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Helse- og sosialfag Sosialt arbeid Jeg visste ikke at jeg kunne så mye

    Jeg visste ikke at jeg kunne så mye

    Jeg visste ikke at jeg kunne så mye

    Jeg visste ikke at jeg kunne så mye (praksisrefleksjon på arbeidsplassen)

    Forfatter Gyldendal akademisk

    (Marit Edland-Gryt - Forfatter)

    Gyldendal akademisk

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    389,- Nå 336,-

    ISBN:

    9788205427396

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    288

    Vekt:

    466 gr

    Alder:

    Voksen

    Jeg visste ikke at jeg kunne så mye
    Gyldendal akademisk
    9788205427396

    Forlagets omtale:

    Dette er en bok om å utvikle faglig skjønn og faglig dyktighet gjennom refleksjon. Handlingskunnskap kan være uuttalt og vanskelig å få øye på. Hva slags kunnskap bruker vi i vårt daglige arbeid, enten det er i rusomsorgen, iklasserommet, i Riksrevisjonen eller i barnevernet? Hver dag bruker LES MER profesjonsutøvere praktisk kunnskap de ikke er bevisst at de innehar. Denne kunnskapen kalles gjerne taus kunnskap, handlingskunnskap, ferdighetskunnskap eller praksiskunnskap. Forfatterne av denne boka presenterer refleksjon over praksis som et verktøy for å tydeliggjøre og belyse denne kunnskapen. Hensikten er å stimulere oginspirere til faglig refleksjon som en integrert del av egen virksomhet for å øke både egen og kollegaers kompetanse. Boka har praktiske eksempler som gjør det enklere å ta med kunnskapen og erfaringene inn i arbeidshverdagen. Den bygger på tverrfaglig samarbeid mellom fagtradisjoner og på forholdet mellom praksis og teori. Boka beskriver prosessen med å utvikle refleksjonsmetodikken i en personalgruppe, både ved bruk av reflekterende team og veiledning og mellom kollegaer i team. Forfatternes hovedmål er å inspirere både studenter og fagfolk til å bruke refleksjon over praksis som en måte å lære på. LES MINDRE Forlagets omtale Dette er en bok om å utvikle faglig skjønn og faglig dyktighet gjennom refleksjon. Handlingskunnskap kan være uuttalt og vanskelig å få øye på. Hva slags kunnskap bruker vi i vårt daglige arbeid, enten det er i rusomsorgen, iklasserommet, i Riksrevisjonen eller i barnevernet? Hver dag bruker profesjonsutøvere praktisk kunnskap de ikke er bevisst at de innehar. Denne kunnskapen kalles gjerne taus kunnskap, handlingskunnskap, ferdighetskunnskap eller praksiskunnskap. Forfatterne av denne boka presenterer refleksjon over praksis som et verktøy for å tydeliggjøre og belyse denne kunnskapen. Hensikten er å stimulere oginspirere til faglig refleksjon som en integrert del av egen virksomhet for å øke både egen og kollegaers kompetanse. Boka har praktiske eksempler som gjør det enklere å ta med kunnskapen og erfaringene inn i arbeidshverdagen. Den bygger på tverrfaglig samarbeid mellom fagtradisjoner og på forholdet mellom praksis og teori. Boka beskriver prosessen med å utvikle refleksjonsmetodikken i en personalgruppe, både ved bruk av reflekterende team og veiledning og mellom kollegaer i team. Forfatternes hovedmål er å inspirere både studenter og fagfolk til å bruke refleksjon over praksis som en måte å lære på.

    Emner: Sosialarbeid