Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Helse- og sosialfag Sykepleie Kan omsorg læres?

    Kan omsorg læres?

    Kan omsorg læres?

    Kan omsorg læres? (fortellingen som pedagogisk hjelpemiddel)

    Forfatter Fagbokforl.

    Levering 2-6 dager

    249,-

    ISBN:

    9788276747416

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2002

    Utgitt:

    2002

    Utgave:

    1

    Sider:

    154

    Vekt:

    308 gr

    Alder:

    Voksen

    Kan omsorg læres?
    Fagbokforl.
    9788276747416

    Forlagets omtale:

    Sykepleiestudenter opplever praksisfeltet og skolen som to atskilte verdener. Det er et anliggende for skolen å minske gapet mellom teori og praksis og finne frem til en didaktikk der studentene kan se en sammenheng mellom den sykepleien de lærer om i skolen, og den sykepleien de erfarer når de er LES MER ute i praksis. En måte å bygge bro mellom omsorg i teori og praksis på er å trekke praksisen inn i skolen gjennom fortellingen. Denne boken åpner med en lærers fortelling og fortsetter med tre studentfortellinger. Stoffet til studentfortellingene er hentet fra praksis i andre og tredje studieår. Vi får innsikt i studentenes tiltak og handlinger i forhold til pasienten og deres refleksjoner over dette. I kommentar og samtale med lærer utdypes studentenes erfaringer ytterligere. Seljelid presenterer en situasjonsrelatert læringsmodell som bygger på et konstruktivistisk og omsorgsetisk læringssyn. Her trekkes det på Dysthes og andres arbeider med kreativ skriving og dialogisk undervisning. Målgruppe for boken er studenter og lærere ved sykepleieutdanninger og andre helsefagutdanninger. Elisabeth P. Seljelid er lektor ved Høgskolen i Tromsø, sykepleierutdanningen, og ved Praktisk Pedagogisk Utdanning ved Universitetet i Tromsø. LES MINDRE Forlagets omtale Sykepleiestudenter opplever praksisfeltet og skolen som to atskilte verdener. Det er et anliggende for skolen å minske gapet mellom teori og praksis og finne frem til en didaktikk der studentene kan se en sammenheng mellom den sykepleien de lærer om i skolen, og den sykepleien de erfarer når de er ute i praksis. En måte å bygge bro mellom omsorg i teori og praksis på er å trekke praksisen inn i skolen gjennom fortellingen. Denne boken åpner med en lærers fortelling og fortsetter med tre studentfortellinger. Stoffet til studentfortellingene er hentet fra praksis i andre og tredje studieår. Vi får innsikt i studentenes tiltak og handlinger i forhold til pasienten og deres refleksjoner over dette. I kommentar og samtale med lærer utdypes studentenes erfaringer ytterligere. Seljelid presenterer en situasjonsrelatert læringsmodell som bygger på et konstruktivistisk og omsorgsetisk læringssyn. Her trekkes det på Dysthes og andres arbeider med kreativ skriving og dialogisk undervisning. Målgruppe for boken er studenter og lærere ved sykepleieutdanninger og andre helsefagutdanninger. Elisabeth P. Seljelid er lektor ved Høgskolen i Tromsø, sykepleierutdanningen, og ved Praktisk Pedagogisk Utdanning ved Universitetet i Tromsø.