Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Helse- og sosialfag Klinisk kommunikasjon i praksis

    Klinisk kommunikasjon i praksis

    Klinisk kommunikasjon i praksis

    Klinisk kommunikasjon i praksis

    På lager - sendes nå ( 8 stk. )

    399,- Nå 345,-

    ISBN:

    9788215019321

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    254

    Vekt:

    492 gr

    Alder:

    Voksen

    Klinisk kommunikasjon i praksis
    Universitetsforl.
    9788215019321

    Forlagets omtale:

    Kan god kommunikasjon mellom kliniker og pasient føre til bedre helse? Svaret er ja. I denne fagboka gir erfarne klinikere og forskere gode og utfyllende svar på hvorfor god kommunikasjon mellom kliniker og pasient fører til bedre helse. Bidragene er basert på forskning og klinisk hverdag. Det å LES MER møte og kommunisere godt med pasienter, er et sentralt aspekt ved arbeidet i helsetjenesten. God kommunikasjon er avgjørende for pasientens tilfredshet, og kan ha direkte innvirkning på pasientens mestring og helse. I tillegg fører god klinisk kommunikasjon til færre klagesaker, mer informerte pasienter, lojalitet til behandlingsopplegget og lavere ressursbruk. Erfarne klinikerne og fremtredende forskere innen medisin og helsefag, som har det til felles at de er brennende opptatt av behandler-pasient-relasjonen, har skrevet interessante og funnet nyskapende vinklinger rundt temaet. Gjennom 24 kapitler belyses sentrale aspekter innen klinisk kommunikasjon, godt illustrert med kliniske eksempler. Primært er dette en fagbok for helsepersonell og studenter innen medisin, fysioterapi, sykepleie, vernepleie og sosialt arbeid. Boken vil også være av nytte for andre med interesse for helse og/eller kommunikasjon. LES MINDRE Forlagets omtale Kan god kommunikasjon mellom kliniker og pasient føre til bedre helse? Svaret er ja. I denne fagboka gir erfarne klinikere og forskere gode og utfyllende svar på hvorfor god kommunikasjon mellom kliniker og pasient fører til bedre helse. Bidragene er basert på forskning og klinisk hverdag. Det å møte og kommunisere godt med pasienter, er et sentralt aspekt ved arbeidet i helsetjenesten. God kommunikasjon er avgjørende for pasientens tilfredshet, og kan ha direkte innvirkning på pasientens mestring og helse. I tillegg fører god klinisk kommunikasjon til færre klagesaker, mer informerte pasienter, lojalitet til behandlingsopplegget og lavere ressursbruk. Erfarne klinikerne og fremtredende forskere innen medisin og helsefag, som har det til felles at de er brennende opptatt av behandler-pasient-relasjonen, har skrevet interessante og funnet nyskapende vinklinger rundt temaet. Gjennom 24 kapitler belyses sentrale aspekter innen klinisk kommunikasjon, godt illustrert med kliniske eksempler. Primært er dette en fagbok for helsepersonell og studenter innen medisin, fysioterapi, sykepleie, vernepleie og sosialt arbeid. Boken vil også være av nytte for andre med interesse for helse og/eller kommunikasjon.