Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Helse- og sosialfag Kunsten å hjelpe

Kunsten å hjelpe

Kunsten å hjelpe

Kunsten å hjelpe (mennesker i samhandling med systemer)

Forfatter Gyldendal akademisk

(Kari Marie Thorbjørnsen - Oversetter)

Gyldendal akademisk

På lager - sendes nå ( 7 stk. )

996,- Nå 599,-

ISBN:

9788205339385

Forlag:

Gyldendal akademisk

Trykkeår:

2006

Utgitt:

2006

Utgave:

1

Sider:

648

Vekt:

1150 gr

Alder:

Voksen

Serie:

Kunsten å hjelpe

Kunsten å hjelpe
Gyldendal akademisk
9788205339385

Forlagets omtale:

I denne andre delen av Kunsten å hjelpe er interaksjonsmodellens tenkemåte og praksis ført videre. I arbeid med grupper viser Shulman hvordan sosialarbeideren kan gå fram for å utløse det potensialet for gjensidig hjelp som ligger i en gruppe, og dermed anspore medlemmene til å hjelpe seg selv og LES MER hverandre. I arbeid med systemer er hensikten med interaksjonsmodellen fortsatt å oppnå gjensidighet mellom klient/bruker og det sosiale system «klienten» er avhengig av. Dette får en spesiell vinkling fordi «det sosiale system» nå kan være sosionomens egen arbeidsplass, en annen forvaltningsorganisasjon eller et lokalsamfunn.Boka har et bredt nedslagsfelt. Med sin vekt på praksis er den svært anvendbar i grunnutdanningen. Men det solide teoretiske grunnlaget og den nyskapende tenkemåten med hensyn til hvor og hvordan man kan bruke sosialt arbeids fag­kunnskap, gjør boka til et interessant faglig tilskudd også for den erfarne praktiker.Boka er en tilrettelagt oversettelse av Del 4.5 av Lawrence Shulman The Skills of Helping Individuals, Families, Groups and Communities. LES MINDRE Forlagets omtale I denne andre delen av Kunsten å hjelpe er interaksjonsmodellens tenkemåte og praksis ført videre. I arbeid med grupper viser Shulman hvordan sosialarbeideren kan gå fram for å utløse det potensialet for gjensidig hjelp som ligger i en gruppe, og dermed anspore medlemmene til å hjelpe seg selv og hverandre. I arbeid med systemer er hensikten med interaksjonsmodellen fortsatt å oppnå gjensidighet mellom klient/bruker og det sosiale system «klienten» er avhengig av. Dette får en spesiell vinkling fordi «det sosiale system» nå kan være sosionomens egen arbeidsplass, en annen forvaltningsorganisasjon eller et lokalsamfunn.Boka har et bredt nedslagsfelt. Med sin vekt på praksis er den svært anvendbar i grunnutdanningen. Men det solide teoretiske grunnlaget og den nyskapende tenkemåten med hensyn til hvor og hvordan man kan bruke sosialt arbeids fag­kunnskap, gjør boka til et interessant faglig tilskudd også for den erfarne praktiker.Boka er en tilrettelagt oversettelse av Del 4.5 av Lawrence Shulman The Skills of Helping Individuals, Families, Groups and Communities.

Emner: Sosialarbeid

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.