Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Helse- og sosialfag Kvalitet og kvalitetsopplevelse

    Kvalitet og kvalitetsopplevelse

    Kvalitet og kvalitetsopplevelse

    Kvalitet og kvalitetsopplevelse (en bok om kvalitet i arbeid med mennesker)

    Forfatter Fagbokforl.

    (Solveig Botnen Eide - Forfatter)

    Fagbokforl.

    (Hans Herlof Grelland - Forfatter)

    Fagbokforl.

    (Aslaug Kristiansen - Forfatter)

    Fagbokforl.

    (Hans Inge Sævareid - Forfatter)

    Fagbokforl.

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    205,- Nå 177,-

    ISBN:

    9788245010916

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2011

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    1

    Sider:

    116

    Vekt:

    270 gr

    Alder:

    Voksen

    Kvalitet og kvalitetsopplevelse
    Fagbokforl.
    9788245010916

    Forlagets omtale:

    Hva er kvalitet? Kvalitetssikring berører alle arbeidsplasser. Metoder som har sin opprinnelse i industriproduksjonen, blir forsøkt overført og tilpasset til arbeid med mennesker. Hvilke begrensninger ligger det i et slikt teknisk og logisk språk, og hvilke maktrelasjoner kan et slikt språk LES MER understøtte? Hva menes egentlig med kvalitet i arbeid med mennesker? Hva kan en leders bidrag til kvalitet være i en kunnskapsbasert virksomhet, hvor de som utfører arbeidet, ofte har større forutsetninger for å vurdere kvaliteten enn lederne? Kan det tenkes en annen form for kvalitetssikring, som bygger på mellommenneskelig etikk? Dette er spørsmål som blir diskutert i denne boka, som er skrevet av fem kolleger ved Universitetet i Agder. De har forskjellig faglig tilhørighet, men en felles interesse for etikken som danner grunnlaget i all yrkesutøvelse. Forfatterne har også gitt ut på Fagbokforlaget: Fordi vi er mennesker, 2003 Fordi vi er mennesker, 2. utgave, 2011 Boka er svært velkommen og spekket av interessante perspektiver på kvalitet i en tid da det profesjonelle arbeidet (ikke bare i helsevesenet) blir mer og mer juridifisert og standardisert, i regimer som er opptatt av og vektlegger økonomi og effektivitet, og hvor den subjektive opplevelsen av kvalitet, synes å bli mindre vektlagt. Boka anbefales til alle som arbeider med mennesker! Agderposten 12.07.2011 LES MINDRE Forlagets omtale Hva er kvalitet? Kvalitetssikring berører alle arbeidsplasser. Metoder som har sin opprinnelse i industriproduksjonen, blir forsøkt overført og tilpasset til arbeid med mennesker. Hvilke begrensninger ligger det i et slikt teknisk og logisk språk, og hvilke maktrelasjoner kan et slikt språk understøtte? Hva menes egentlig med kvalitet i arbeid med mennesker? Hva kan en leders bidrag til kvalitet være i en kunnskapsbasert virksomhet, hvor de som utfører arbeidet, ofte har større forutsetninger for å vurdere kvaliteten enn lederne? Kan det tenkes en annen form for kvalitetssikring, som bygger på mellommenneskelig etikk? Dette er spørsmål som blir diskutert i denne boka, som er skrevet av fem kolleger ved Universitetet i Agder. De har forskjellig faglig tilhørighet, men en felles interesse for etikken som danner grunnlaget i all yrkesutøvelse. Forfatterne har også gitt ut på Fagbokforlaget: Fordi vi er mennesker, 2003 Fordi vi er mennesker, 2. utgave, 2011 Boka er svært velkommen og spekket av interessante perspektiver på kvalitet i en tid da det profesjonelle arbeidet (ikke bare i helsevesenet) blir mer og mer juridifisert og standardisert, i regimer som er opptatt av og vektlegger økonomi og effektivitet, og hvor den subjektive opplevelsen av kvalitet, synes å bli mindre vektlagt. Boka anbefales til alle som arbeider med mennesker! Agderposten 12.07.2011