Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Helse- og sosialfag Psykiatri Slutt å gruble, begynn å leve

    Slutt å gruble, begynn å leve

    Slutt å gruble, begynn å leve

    Slutt å gruble, begynn å leve (ACT)

    Forfatter Arneberg forl.

    (Nina Kraft - Oversetter)

    Arneberg forl.

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    369,- Nå 319,-

    ISBN:

    9788282200943

    Forlag:

    Arneberg forl.

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    1

    Sider:

    359

    Vekt:

    547 gr

    Alder:

    Voksen

    Slutt å gruble, begynn å leve
    Arneberg forl.
    9788282200943

    Forlagets omtale:

    Acceptance and commitment therapy (ACT), som på norsk kalles aksept- og forpliktelsesterapi, er den nye generasjonen kognitiv terapi - og er en terapeutisk tilnærming med et solid vitenskapelig fundament. Sentralt i ACT er antakelsen om: 1) at tanke- og følelsesmessig smerte er en uunngåelig del LES MER av livet og som oftest et resultat av normale psykologiske prosesser og 2) at alle forsøk på å unngå eller kontrollere smertefulle opplevelser, tanker eller følelser fører til enda mer smerte. Gjennom metaforer, paradokser og mindfulness-orienterte øvelser kan vi lære å møte grubling, bekymring og de ubehagelige følelsestilstandene som følger med godta dem slik de er - uten frykt, unngåelse eller kontroll. Det er først når du glir slipp på tanke- og følelseskontrollen, at du kan oppnå psykologisk fleksibilitet. Kall det gjerne en ny form for kontroll, men det er en som vitaliserer og befrir deg fra faste rammer og atferdsmønstre, fordi du kan være fullt og helt til stede i øyeblikket. LES MINDRE Forlagets omtale Acceptance and commitment therapy (ACT), som på norsk kalles aksept- og forpliktelsesterapi, er den nye generasjonen kognitiv terapi - og er en terapeutisk tilnærming med et solid vitenskapelig fundament. Sentralt i ACT er antakelsen om: 1) at tanke- og følelsesmessig smerte er en uunngåelig del av livet og som oftest et resultat av normale psykologiske prosesser og 2) at alle forsøk på å unngå eller kontrollere smertefulle opplevelser, tanker eller følelser fører til enda mer smerte. Gjennom metaforer, paradokser og mindfulness-orienterte øvelser kan vi lære å møte grubling, bekymring og de ubehagelige følelsestilstandene som følger med godta dem slik de er - uten frykt, unngåelse eller kontroll. Det er først når du glir slipp på tanke- og følelseskontrollen, at du kan oppnå psykologisk fleksibilitet. Kall det gjerne en ny form for kontroll, men det er en som vitaliserer og befrir deg fra faste rammer og atferdsmønstre, fordi du kan være fullt og helt til stede i øyeblikket.

    Emner: Psykoterapi