Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Religion, historie og filosofi Dialog og danning

Dialog og danning

Dialog og danning

Dialog og danning (det filosofiske grunnlaget for læring)

Levering 2-6 dager

329,- Nå 281,-

ISBN:

9788230400227

Forlag:

Scandinavian Academic Press

Trykkeår:

2006

Utgitt:

2006

Utgave:

1

Sider:

146

Vekt:

280 gr

Alder:

Voksen

Dialog og danning
Scandinavian Academic Press
9788230400227

Haugenboks omtale:

Artikkelsamlingen ser på sammenhengen mellom filosofi, kunnskap og læring. Artiklene handler blant annet om filosofi som en kilde til utvikling av vekst, innsikt og dannelse, om filosofi som læringsmetode i skolen, ulike relasjoners betydning for dialog og dannelse, og undersøker grunnleggende verdi LES MER er formulert i læreplanverket for grunnskolen. LES MINDRE Haugenboks omtale Artikkelsamlingen ser på sammenhengen mellom filosofi, kunnskap og læring. Artiklene handler blant annet om filosofi som en kilde til utvikling av vekst, innsikt og dannelse, om filosofi som læringsmetode i skolen, ulike relasjoners betydning for dialog og dannelse, og undersøker grunnleggende verdier formulert i læreplanverket for grunnskolen.

Forlagets omtale:

Interessen for filosofi i skoler og barnehager er stadig økende, en utvikling som åpner for refleksjoner rundt nye former for læring. Dette er bakgrunnen for Dialog og danning, en artikkelsamling som setter søkelyset på det filosofiske grunnlaget for kunnskap og læring. Artiklene tar opp ulike LES MER temaer omkring kunnskap og danning: Hvordan forstår vi kunnskap? Hvordan kan vi oppnå kunnskap? Hvordan oppfatter vi den som skal lære, og hva er danningens mål? En filosofisk innfallsvinkel til dialog og danning inviterer også til betraktninger om hvilke betingelser som må være til stede for å skape tillitsfulle, trygge og utviklende læringssituasjoner. Forfatterne søker ikke å komme med endelige svar, men å stimulere til refleksjon over hva slags dialog vi fører med barn og unge, hva slags verdier og hvilken innsikt vi formidler til dem, og hvilke danningsideer som ligger bak. LES MINDRE Forlagets omtale Interessen for filosofi i skoler og barnehager er stadig økende, en utvikling som åpner for refleksjoner rundt nye former for læring. Dette er bakgrunnen for Dialog og danning, en artikkelsamling som setter søkelyset på det filosofiske grunnlaget for kunnskap og læring. Artiklene tar opp ulike temaer omkring kunnskap og danning: Hvordan forstår vi kunnskap? Hvordan kan vi oppnå kunnskap? Hvordan oppfatter vi den som skal lære, og hva er danningens mål? En filosofisk innfallsvinkel til dialog og danning inviterer også til betraktninger om hvilke betingelser som må være til stede for å skape tillitsfulle, trygge og utviklende læringssituasjoner. Forfatterne søker ikke å komme med endelige svar, men å stimulere til refleksjon over hva slags dialog vi fører med barn og unge, hva slags verdier og hvilken innsikt vi formidler til dem, og hvilke danningsideer som ligger bak.

Emner: Filosofi Læring

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.