Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Religion, historie og filosofi Filosofi / idèhistorie Innføring i vitenskapsteori og metode

    Innføring i vitenskapsteori og metode

    Innføring i vitenskapsteori og metode

    Innføring i vitenskapsteori og metode

    Forfatter Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 7 stk. )

    359,- Nå 311,-

    ISBN:

    9788215001326

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2001

    Utgave:

    2

    Sider:

    225

    Vekt:

    382 gr

    Alder:

    Voksen

    Innføring i vitenskapsteori og metode
    Universitetsforl.
    9788215001326

    Haugenboks omtale:

    Boken er en Introduksjon til de vitenskapsteoretiske hovedretningene innenfor samfunnsvitenskapelige og humanistiske fag, og en presentasjon av de sentrale metodiske utfordringene i forskningsprosessen. Bokas hovedmål er å tydeliggjøre sammenhengen mellom vitenskapsteoretisk posisjon og metodiske va LES MER lg. I denne nye utgaven har forfatteren styrket vitenskapsteoridelen gjennom å fokusere sterkere på noen grunnleggende forutsetninger med konsekvenser for så vel teori som metode. Temaet kvalitativ metode har også fått en noe grundigere behandling. Boken er skrevet for markedsføring, økonomi og administrasjon, og krever ingen forkunnskaper.Med ordforklaringer og litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Boken er en Introduksjon til de vitenskapsteoretiske hovedretningene innenfor samfunnsvitenskapelige og humanistiske fag, og en presentasjon av de sentrale metodiske utfordringene i forskningsprosessen. Bokas hovedmål er å tydeliggjøre sammenhengen mellom vitenskapsteoretisk posisjon og metodiske valg. I denne nye utgaven har forfatteren styrket vitenskapsteoridelen gjennom å fokusere sterkere på noen grunnleggende forutsetninger med konsekvenser for så vel teori som metode. Temaet kvalitativ metode har også fått en noe grundigere behandling. Boken er skrevet for markedsføring, økonomi og administrasjon, og krever ingen forkunnskaper.Med ordforklaringer og litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    Forskningsbasert kunnskap utgjør en økende del av kunnskapsbasen innenfor økonomisk-administrative fag generelt, og markedsføring og organisasjonsteori spesielt. Innsikt i vitenskapsteori og forskningsmetode er derfor en forutsetning for å følge med utviklingen på disse fagområdene. Innføring i LES MER vitenskapsteori og metode gir en enkel og lettfattelig introduksjon til de vitenskapsteoretiske hovedretningene innen samfunnsvitenskapelige og humanistiske fag, og en presentasjon av de sentrale metodiske utfordringene i forskningsprosessen. Bokens hovedmålsetting er å tydeliggjøre sammenhengen mellom vitenskapsteoretisk posisjon og metodiske valg. I denne nye utgaven har forfatteren styrket vitenskapsteoridelen gjennom å fokusere sterkere på noen grunnleggende forutsetninger med konsekvenser for så vel teori som metode. Temaet kvalitativ metode har også fått en noe grundigere behandling i denne utgaven. Boken er skrevet for markedsføring, økonomi og administrasjon, og krever ingen forkunnskaper. LES MINDRE Forlagets omtale Forskningsbasert kunnskap utgjør en økende del av kunnskapsbasen innenfor økonomisk-administrative fag generelt, og markedsføring og organisasjonsteori spesielt. Innsikt i vitenskapsteori og forskningsmetode er derfor en forutsetning for å følge med utviklingen på disse fagområdene. Innføring i vitenskapsteori og metode gir en enkel og lettfattelig introduksjon til de vitenskapsteoretiske hovedretningene innen samfunnsvitenskapelige og humanistiske fag, og en presentasjon av de sentrale metodiske utfordringene i forskningsprosessen. Bokens hovedmålsetting er å tydeliggjøre sammenhengen mellom vitenskapsteoretisk posisjon og metodiske valg. I denne nye utgaven har forfatteren styrket vitenskapsteoridelen gjennom å fokusere sterkere på noen grunnleggende forutsetninger med konsekvenser for så vel teori som metode. Temaet kvalitativ metode har også fått en noe grundigere behandling i denne utgaven. Boken er skrevet for markedsføring, økonomi og administrasjon, og krever ingen forkunnskaper.