Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Religion, historie og filosofi Kultur og tradisjon

Kultur og tradisjon

Kultur og tradisjon

Kultur og tradisjon

Forfatter IKO-forl.

Levering 2-12 dager

279,-

ISBN:

9788282490573

Forlag:

IKO-forl.

Trykkeår:

2013

Utgitt:

2013

Utgave:

1

Sider:

164

Alder:

Voksen

Serie:

Samarbeid kirke-skole

Kultur og tradisjon
IKO-forl.
9788282490573

Forlagets omtale:

Denne boken er den siste i en serie på seks, om hvordan kirken på ulike måter kan være en ressurs for skolen. Hvorfor bør kultur og tradisjon være sentralt i samarbeidet mellom kirke og skole? Svarene er mange, blant annet: - Fordi elevene skal lære om religioner som kilde til levende tro og om LES MER hvordan kristendommen har formet den vestlige kulturarven. - Fordi kirkene inneholder store mengder kunst. Dette gir alle elevene mulighet til å oppleve kunst i sitt eget nærmiljø. - Men først og fremst fordi IKKE å samarbeide om dette temaet, ville være å frata elevene muligheter til spennende opplevelser og viktig læring: de kan få oppleve moderne kunst i et rom der kunsten brukes, de kan få lære om sosialhistorie i bygda, de kan få høre Bach i den type rom musikken ble skrevet for, de kan bruke kirkerommet som matematikkoppgave, de kan lære om døden og gravskikker tidlig en tåkete novembermorgen på kirkegården, de kan lære om salmer og salmepoesi. Kort sagt, mulighetene er uendelige. Og mye av dette går rett inn i flere av skolens kompetansemål. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boken er den siste i en serie på seks, om hvordan kirken på ulike måter kan være en ressurs for skolen. Hvorfor bør kultur og tradisjon være sentralt i samarbeidet mellom kirke og skole? Svarene er mange, blant annet: - Fordi elevene skal lære om religioner som kilde til levende tro og om hvordan kristendommen har formet den vestlige kulturarven. - Fordi kirkene inneholder store mengder kunst. Dette gir alle elevene mulighet til å oppleve kunst i sitt eget nærmiljø. - Men først og fremst fordi IKKE å samarbeide om dette temaet, ville være å frata elevene muligheter til spennende opplevelser og viktig læring: de kan få oppleve moderne kunst i et rom der kunsten brukes, de kan få lære om sosialhistorie i bygda, de kan få høre Bach i den type rom musikken ble skrevet for, de kan bruke kirkerommet som matematikkoppgave, de kan lære om døden og gravskikker tidlig en tåkete novembermorgen på kirkegården, de kan lære om salmer og salmepoesi. Kort sagt, mulighetene er uendelige. Og mye av dette går rett inn i flere av skolens kompetansemål.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.