Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Religion, historie og filosofi Historie Oslo-skolens historie på 1900-tallet

    Oslo-skolens historie på 1900-tallet

    Oslo-skolens historie på 1900-tallet

    Oslo-skolens historie på 1900-tallet (nasjonale føringer og kommunale initiativ)

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    Levering 2-6 dager

    499,- Nå 432,-

    ISBN:

    9788202331702

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2011

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    1

    Sider:

    398

    Vekt:

    1500 gr

    Alder:

    Voksen

    Oslo-skolens historie på 1900-tallet
    Cappelen Damm akademisk
    9788202331702

    Forlagets omtale:

    Oslo-skolens historie på 1900-tallet er den første omfattende beskrivelsen av hovedstadens skole i et hundreår hvor det skjer store forandringer i samfunnet og skolen. Forfatteren redegjør grundig for de beslutningsprosessene og vedtakene, både på nasjonalt og kommunalt nivå, som har skapt denne LES MER utviklingen, og omtaler dessuten en rekke selvstendige initiativ som kommunens skolepolitikere og skolens egne folk har tatt for å fremme utviklingen av en god skole for alle. Boken kan også tjene som et oppslagsverk for den som har behov for informasjon om de forskjellige skolereformer og skolepolitiske diskusjoner og tiltak som har preget 1900-tallet, både på nasjonalt og kommunalt nivå. Til slutt i boken er det et eget kapittel, skrevet av dr.philos. Knut Jordheim, om Aker-skolens historie frem til kommunesammenslåingen i 1948. LES MINDRE Forlagets omtale Oslo-skolens historie på 1900-tallet er den første omfattende beskrivelsen av hovedstadens skole i et hundreår hvor det skjer store forandringer i samfunnet og skolen. Forfatteren redegjør grundig for de beslutningsprosessene og vedtakene, både på nasjonalt og kommunalt nivå, som har skapt denne utviklingen, og omtaler dessuten en rekke selvstendige initiativ som kommunens skolepolitikere og skolens egne folk har tatt for å fremme utviklingen av en god skole for alle. Boken kan også tjene som et oppslagsverk for den som har behov for informasjon om de forskjellige skolereformer og skolepolitiske diskusjoner og tiltak som har preget 1900-tallet, både på nasjonalt og kommunalt nivå. Til slutt i boken er det et eget kapittel, skrevet av dr.philos. Knut Jordheim, om Aker-skolens historie frem til kommunesammenslåingen i 1948.