Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Religion, historie og filosofi Religion / teologi Religion som bevegelse

    Religion som bevegelse

    Religion som bevegelse

    Religion som bevegelse (læring, kunnskap og mediering)

    Forfatter Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    349,- Nå 302,-

    ISBN:

    9788215021287

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    250

    Vekt:

    484 gr

    Alder:

    Voksen

    Religion som bevegelse
    Universitetsforl.
    9788215021287

    Forlagets omtale:

    Læring er blitt en livsstil og et livskrav. Læring er ikke lenger avgrenset i tid, til barndom og ungdom, eller til sted, som barnehage, skole, universitet. Vi må snarere forstå læring som er en måte å fornye seg og manøvrere på i et akselererende kunnskapssamfunn. Dette får betydelige konsekvenser LES MER for hvordan man kan forstå religiøs læring. Kanskje religiøs læring ikke bare forandrer personer, men også religioner? I så fall kan teorier om læring utgjøre fruktbare perspektiver på religiøs forandring i samfunnet. I boken presenteres og diskuteres ulike teorier om læring og kunnskap, samtidig som det utvikles et sosiokulturelt perspektiv på religiøs læring. Religion forstås som biter og deler og som ulike sosiale praksiser der disse bitene og delene blir brukt som redskaper. Religion blir ikke bare det som læres, men det man lærer med. Religion forstås som bevegelse. LES MINDRE Forlagets omtale Læring er blitt en livsstil og et livskrav. Læring er ikke lenger avgrenset i tid, til barndom og ungdom, eller til sted, som barnehage, skole, universitet. Vi må snarere forstå læring som er en måte å fornye seg og manøvrere på i et akselererende kunnskapssamfunn. Dette får betydelige konsekvenser for hvordan man kan forstå religiøs læring. Kanskje religiøs læring ikke bare forandrer personer, men også religioner? I så fall kan teorier om læring utgjøre fruktbare perspektiver på religiøs forandring i samfunnet. I boken presenteres og diskuteres ulike teorier om læring og kunnskap, samtidig som det utvikles et sosiokulturelt perspektiv på religiøs læring. Religion forstås som biter og deler og som ulike sosiale praksiser der disse bitene og delene blir brukt som redskaper. Religion blir ikke bare det som læres, men det man lærer med. Religion forstås som bevegelse.

    Emner: Religion Læring