Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Religion, historie og filosofi Filosofi / idèhistorie Vitenskapsteori

    Vitenskapsteori

    Vitenskapsteori

    Vitenskapsteori (tradisjoner, posisjoner og diskusjoner)

    Forfatter Novus

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    275,- Nå 238,-

    ISBN:

    9788270997503

    Forlag:

    Novus

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    2

    Sider:

    187

    Vekt:

    417 gr

    Alder:

    Voksen

    Vitenskapsteori
    Novus
    9788270997503

    Forlagets omtale:

    Denne boken handler om vitenskap - .forutsetninger for vitenskapelig aktivitet og de samfunnsmessige aspektene ved viten.skap som praksis. Fordi samfunnet er så beroende av forskningsbasert kunnskap, hører det med til allmenndannelsen å vite noe om hvordan kunnskap skapes og anvendes. Denne delen LES MER av allmenndannelsen gir vi her samlebetegnelsene vitenskapsteori, eller vitenskapsfilosofi. I det følgende er det samfunnsvitenskap og humaniora som skal behandles vitenskapsteoretisk, men da ikke uten å skjele til naturvitenskap. En viktig grunn til å lære vitenskapsteori er å unngå å bli .fagidiot". Riktignok, i vårt daglige virke som forsker, kan det være positivt at vi over lengre tid fordyper oss i klart avgrensede tema og problemfelt. Samtidig er det en fare for at innsikten innsnevrer feltet - vi kan bli nærsynte og perspektivblinde. Med andre ord lærer vi vitenskapsteori for å perspektivere det vi holder på med. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boken handler om vitenskap - .forutsetninger for vitenskapelig aktivitet og de samfunnsmessige aspektene ved viten.skap som praksis. Fordi samfunnet er så beroende av forskningsbasert kunnskap, hører det med til allmenndannelsen å vite noe om hvordan kunnskap skapes og anvendes. Denne delen av allmenndannelsen gir vi her samlebetegnelsene vitenskapsteori, eller vitenskapsfilosofi. I det følgende er det samfunnsvitenskap og humaniora som skal behandles vitenskapsteoretisk, men da ikke uten å skjele til naturvitenskap. En viktig grunn til å lære vitenskapsteori er å unngå å bli .fagidiot". Riktignok, i vårt daglige virke som forsker, kan det være positivt at vi over lengre tid fordyper oss i klart avgrensede tema og problemfelt. Samtidig er det en fare for at innsikten innsnevrer feltet - vi kan bli nærsynte og perspektivblinde. Med andre ord lærer vi vitenskapsteori for å perspektivere det vi holder på med.