Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Jus Markedsføringsloven

    Markedsføringsloven

    Markedsføringsloven

    Markedsføringsloven (lovkommentar)

    Forfatter Universitetsforl.

    (Amund Grimstad - Forfatter)

    Universitetsforl.

    (Jenny Sveen Hovda - Forfatter)

    Universitetsforl.

    Forventes i salg

    999,-

    ISBN:

    9788215015040

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2018

    Utgitt:

    2018

    Utgave:

    1

    Alder:

    Voksen

    Markedsføringsloven
    Universitetsforl.
    9788215015040

    Forlagets omtale:

    Denne boken inneholder en kommentar til markedsføringsloven og dens viktigste forskrifter. Fremstillingen viser hvordan implementeringen av forskjellige EU-direktiver og nordisk lovsamarbeid har vesentlig betydning for å fastlegge lovens innhold og rammer. Boken henviser også til omfattende praksis LES MER fra Forbrukerombudet og Markedsrådet, Næringslivets Konkurranseutvalg, samt de alminnelige domstolene. Markedsføringsloven trådte i kraft 1. juni 2009 og er en videreføring av den tidligere markedsføringsloven fra 1972. Lovens grunnprinsipp er at all markedsføringsaktivitet skal være lojal og hederlig overfor både forbrukere og konkurrerende aktører i markedet. Loven har i praksis to hovedformål: på den ene side beskyttelse av forbrukere, bl.a. mot urimelig, villedende og aggressiv markedsføring, og på den annen side å sørge for at konkurransen næringsdrivende imellom, skjer på en lojal og etterrettelig måte. Lovkommentaren tar sikte på å være en lett tilgjengelig håndbok som gir en praktisk oversikt over rettsområdet. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boken inneholder en kommentar til markedsføringsloven og dens viktigste forskrifter. Fremstillingen viser hvordan implementeringen av forskjellige EU-direktiver og nordisk lovsamarbeid har vesentlig betydning for å fastlegge lovens innhold og rammer. Boken henviser også til omfattende praksis fra Forbrukerombudet og Markedsrådet, Næringslivets Konkurranseutvalg, samt de alminnelige domstolene. Markedsføringsloven trådte i kraft 1. juni 2009 og er en videreføring av den tidligere markedsføringsloven fra 1972. Lovens grunnprinsipp er at all markedsføringsaktivitet skal være lojal og hederlig overfor både forbrukere og konkurrerende aktører i markedet. Loven har i praksis to hovedformål: på den ene side beskyttelse av forbrukere, bl.a. mot urimelig, villedende og aggressiv markedsføring, og på den annen side å sørge for at konkurransen næringsdrivende imellom, skjer på en lojal og etterrettelig måte. Lovkommentaren tar sikte på å være en lett tilgjengelig håndbok som gir en praktisk oversikt over rettsområdet.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.