Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Haugenbok.no Fagbøker Matematikk og naturvitenskap Matematikk Arkitektprosjektet

    Arkitektprosjektet

    Arkitektprosjektet

    Arkitektprosjektet (areal, volum og rutenett, area, volume, and nets)

    Forfatter Caspar forl.

    (Catherine Twomey Fosnot - Forfatter)

    Caspar forl.

    (Dag Tore Gulaker - Oversetter)

    Caspar forl.

    (Johan Lie - Oversetter)

    Caspar forl.

    (Tore Heggem - Oversetter)

    Caspar forl.

    Levering 2-6 dager

    295,- Nå 252,-

    ISBN:

    9788293598039

    Forlag:

    Caspar forl.

    Trykkeår:

    2018

    Utgitt:

    2018

    Utgave:

    1

    Sider:

    88

    Vekt:

    296 gr

    Alder:

    Voksen

    Arkitektprosjektet
    Caspar forl.
    9788293598039

    Forlagets omtale:

    Arkitektprosjektet skisserer et undervisningsopplegg der elever lærer om areal, omkrets og volum gjennom dybdelæring i utforskende samarbeid. Konteksten beskrives ved at et arkitektfirma har fått i oppgave å designe en bygning som har vegger av glass og flatt soltak. Gjennom ti læringsøkter ligger LES MER denne konteksten fast. Den utvides og utvikles også gjennom en beskrevet kommunikasjon mellom de unge arkitektene (elevene) og kunden. Prosjektet skal ende ut i at elevene presenterer en endelig plan for bygging. Det foldes ut et læringslandskap. Elevene planlegger og lager modeller. De utforsker figurer, sammenhenger og størrelser. De presenterer matematiske ideer for hverandre. Med utgangspunkt i enkle geometriske former i 2D og 3D, utvides innsikten til mange former og forhold mellom dem. Det innebærer at multiplikasjon inngår i landskapet. Arbeid med enkle operasjoner videreføres til flersifret multiplikasjon, multiplikasjon med desimaltall og brøk. Hensikten er at det foregår dybdelæring i veksling mellom multiplikasjon og geometri. Temaene blir viktige for hverandre. Mot slutten av prosjektet utforsker elevene koordinatsystemet der de overfører egne modeller. De lager og følger trinnvise instruksjoner som grunnlag for å programmere en laserskjærer som kan skjære ut ulike prismer. Prosjektet viser slik en aktuell og fornuftig tilnærming til koding/programmering i skolens matematikkundervisning. Til slutt gjør elevene seg klare til å presentere modellene for kundene som har «bestilt» oppdraget. Heftet er prøvd ut med godt resultat på grunnskolens mellomtrinn og ungdomstrinn. Glassco & Fosnot har utviklet dette heftet som bygger på perspektivene beskrevet i Matematikk: Sammenhenger for læring (Context for learning): 1. Køyesenger. Tidlig tallforståelse 2. Beste kjøp. Brøk-addisjon og subtraksjon 3. Dagligvarer. Multiplikasjon - en innføring LES MINDRE Forlagets omtale Arkitektprosjektet skisserer et undervisningsopplegg der elever lærer om areal, omkrets og volum gjennom dybdelæring i utforskende samarbeid. Konteksten beskrives ved at et arkitektfirma har fått i oppgave å designe en bygning som har vegger av glass og flatt soltak. Gjennom ti læringsøkter ligger denne konteksten fast. Den utvides og utvikles også gjennom en beskrevet kommunikasjon mellom de unge arkitektene (elevene) og kunden. Prosjektet skal ende ut i at elevene presenterer en endelig plan for bygging. Det foldes ut et læringslandskap. Elevene planlegger og lager modeller. De utforsker figurer, sammenhenger og størrelser. De presenterer matematiske ideer for hverandre. Med utgangspunkt i enkle geometriske former i 2D og 3D, utvides innsikten til mange former og forhold mellom dem. Det innebærer at multiplikasjon inngår i landskapet. Arbeid med enkle operasjoner videreføres til flersifret multiplikasjon, multiplikasjon med desimaltall og brøk. Hensikten er at det foregår dybdelæring i veksling mellom multiplikasjon og geometri. Temaene blir viktige for hverandre. Mot slutten av prosjektet utforsker elevene koordinatsystemet der de overfører egne modeller. De lager og følger trinnvise instruksjoner som grunnlag for å programmere en laserskjærer som kan skjære ut ulike prismer. Prosjektet viser slik en aktuell og fornuftig tilnærming til koding/programmering i skolens matematikkundervisning. Til slutt gjør elevene seg klare til å presentere modellene for kundene som har «bestilt» oppdraget. Heftet er prøvd ut med godt resultat på grunnskolens mellomtrinn og ungdomstrinn. Glassco & Fosnot har utviklet dette heftet som bygger på perspektivene beskrevet i Matematikk: Sammenhenger for læring (Context for learning): 1. Køyesenger. Tidlig tallforståelse 2. Beste kjøp. Brøk-addisjon og subtraksjon 3. Dagligvarer. Multiplikasjon - en innføring

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.