Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Begreper om barn og kunst

    Begreper om barn og kunst

    Begreper om barn og kunst

    Begreper om barn og kunst

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    129,- Nå 112,-

    ISBN:

    9788270811632

    Forlag:

    Kulturrådet

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    1

    Sider:

    76

    Vekt:

    268 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Begreper om barn og kunst
    Kulturrådet
    9788270811632

    Forlagets omtale:

    De siste ti årene har kunst for barn og unge i økende grad blitt et eget kulturpolitisk satsingsområde. I dag er den norske kulturelle infrastrukturen for barn og unge ledende i internasjonal sammenheng. Flere faktorer har vært viktige i denne utviklingen, blant annet opplæringsmulighetene i de LES MER kommunale kulturskolene og tilbudene gjennom Den kulturelle skolesekken. I dette nye kulturpolitiske landskapet ser vi en dreining i oppmerksomhet fra organisatoriske rammer mot et fokus på innhold og kvalitet. Denne artikkelsamlingen løfter frem noen begreper som står sentralt i den offentlige samtalen om kunst for barn og unge: publikum, deltakelse, verkforståelse, læring og arena. Ida Habbestad, Anette Therese Pettersen og Sigrid Røyseng har vært redaktører. De andre bidragsyterne er Susanne Christensen, Gunnar Danbolt, Arild Danielsen, Per Gunnar Eeg-Tverbakk, Katrine Heggstad og Elin Høyland. Kunstløftet har tatt initiativet til utgivelsen. LES MINDRE Forlagets omtale De siste ti årene har kunst for barn og unge i økende grad blitt et eget kulturpolitisk satsingsområde. I dag er den norske kulturelle infrastrukturen for barn og unge ledende i internasjonal sammenheng. Flere faktorer har vært viktige i denne utviklingen, blant annet opplæringsmulighetene i de kommunale kulturskolene og tilbudene gjennom Den kulturelle skolesekken. I dette nye kulturpolitiske landskapet ser vi en dreining i oppmerksomhet fra organisatoriske rammer mot et fokus på innhold og kvalitet. Denne artikkelsamlingen løfter frem noen begreper som står sentralt i den offentlige samtalen om kunst for barn og unge: publikum, deltakelse, verkforståelse, læring og arena. Ida Habbestad, Anette Therese Pettersen og Sigrid Røyseng har vært redaktører. De andre bidragsyterne er Susanne Christensen, Gunnar Danbolt, Arild Danielsen, Per Gunnar Eeg-Tverbakk, Katrine Heggstad og Elin Høyland. Kunstløftet har tatt initiativet til utgivelsen.