Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Begreper om barn og kunst

    Begreper om barn og kunst

    Begreper om barn og kunst

    Begreper om barn og kunst

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    129,- Nå 112,-

    ISBN:

    9788270811632

    Forlag:

    Kulturrådet

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    1

    Sider:

    76

    Vekt:

    268 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Begreper om barn og kunst
    Kulturrådet
    9788270811632

    Forlagets omtale:

    De siste ti årene har kunst for barn og unge i økende grad blitt et eget kulturpolitisk satsingsområde. I dag er den norske kulturelle infrastrukturen for barn og unge ledende i internasjonal sammenheng. Flere faktorer har vært viktige i denne utviklingen, blant annet opplæringsmulighetene i de LES MER kommunale kulturskolene og tilbudene gjennom Den kulturelle skolesekken. I dette nye kulturpolitiske landskapet ser vi en dreining i oppmerksomhet fra organisatoriske rammer mot et fokus på innhold og kvalitet. Denne artikkelsamlingen løfter frem noen begreper som står sentralt i den offentlige samtalen om kunst for barn og unge: publikum, deltakelse, verkforståelse, læring og arena. Ida Habbestad, Anette Therese Pettersen og Sigrid Røyseng har vært redaktører. De andre bidragsyterne er Susanne Christensen, Gunnar Danbolt, Arild Danielsen, Per Gunnar Eeg-Tverbakk, Katrine Heggstad og Elin Høyland. Kunstløftet har tatt initiativet til utgivelsen. LES MINDRE Forlagets omtale De siste ti årene har kunst for barn og unge i økende grad blitt et eget kulturpolitisk satsingsområde. I dag er den norske kulturelle infrastrukturen for barn og unge ledende i internasjonal sammenheng. Flere faktorer har vært viktige i denne utviklingen, blant annet opplæringsmulighetene i de kommunale kulturskolene og tilbudene gjennom Den kulturelle skolesekken. I dette nye kulturpolitiske landskapet ser vi en dreining i oppmerksomhet fra organisatoriske rammer mot et fokus på innhold og kvalitet. Denne artikkelsamlingen løfter frem noen begreper som står sentralt i den offentlige samtalen om kunst for barn og unge: publikum, deltakelse, verkforståelse, læring og arena. Ida Habbestad, Anette Therese Pettersen og Sigrid Røyseng har vært redaktører. De andre bidragsyterne er Susanne Christensen, Gunnar Danbolt, Arild Danielsen, Per Gunnar Eeg-Tverbakk, Katrine Heggstad og Elin Høyland. Kunstløftet har tatt initiativet til utgivelsen.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.