Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Språk Litteratur- og kulturformidling

    Litteratur- og kulturformidling

    Litteratur- og kulturformidling

    Litteratur- og kulturformidling (nye analyser og perspektiver)

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    379,- Nå 324,-

    ISBN:

    9788253037967

    Forlag:

    Pax

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    1

    Sider:

    395

    Vekt:

    560 gr

    Alder:

    Voksen

    Litteratur- og kulturformidling
    Pax
    9788253037967

    Forlagets omtale:

    Aktiv formidling er bibliotekenes kjerneoppgave. Forskere oppfordres til å formidle mer. Digitale anbefalingssystemer leder oss til bøker og musikk. Litteraturhusene er formidlere av både kunst og av samfunnstematikk. Psykologer anbefaler å lese litteratur for å få et bedre liv. Mediene muliggjør LES MER stadig nye formidlingsstrategier. Formidling er et av vårt tids honnørord. Men hva ligger i begrepet? Hvilke teorier og verdier bygger formidlingen på? Og hvordan kan vi analysere litteratur- og kulturformidling for å bli bedre formidlere? I denne boken brukes perspektiver fra bibliotek- og informasjonsvitenskap, litteraturvitenskap, medievitenskap og pedagogikk for å undersøke formidling som begrep og praksis. Formidlingsstrategier drøftes i forbindelse med blant annet barnelitteratur, klassikere, lyrikk, film, landskap, kunst og historie. Bidragsytere: Janike Kampevold Larsen . Knut Oterholm . Nils Pharo . Helge Ridderstrøm. Idun Heir Senstad . Kjell Ivar Skjerdingstad . Kim Tallerås . Thor Magnus Tangerås . Åse Kristine Tveit . Gudmund Valderhaug . Tonje Vold LES MINDRE Forlagets omtale Aktiv formidling er bibliotekenes kjerneoppgave. Forskere oppfordres til å formidle mer. Digitale anbefalingssystemer leder oss til bøker og musikk. Litteraturhusene er formidlere av både kunst og av samfunnstematikk. Psykologer anbefaler å lese litteratur for å få et bedre liv. Mediene muliggjør stadig nye formidlingsstrategier. Formidling er et av vårt tids honnørord. Men hva ligger i begrepet? Hvilke teorier og verdier bygger formidlingen på? Og hvordan kan vi analysere litteratur- og kulturformidling for å bli bedre formidlere? I denne boken brukes perspektiver fra bibliotek- og informasjonsvitenskap, litteraturvitenskap, medievitenskap og pedagogikk for å undersøke formidling som begrep og praksis. Formidlingsstrategier drøftes i forbindelse med blant annet barnelitteratur, klassikere, lyrikk, film, landskap, kunst og historie. Bidragsytere: Janike Kampevold Larsen . Knut Oterholm . Nils Pharo . Helge Ridderstrøm. Idun Heir Senstad . Kjell Ivar Skjerdingstad . Kim Tallerås . Thor Magnus Tangerås . Åse Kristine Tveit . Gudmund Valderhaug . Tonje Vold

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.