Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Språk Litteraturvitenskap Litteratur- og kulturformidling

    Litteratur- og kulturformidling

    Litteratur- og kulturformidling

    Litteratur- og kulturformidling (nye analyser og perspektiver)

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    379,- Nå 328,-

    ISBN:

    9788253037967

    Forlag:

    Pax

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    1

    Sider:

    395

    Vekt:

    560 gr

    Alder:

    Voksen

    Litteratur- og kulturformidling
    Pax
    9788253037967

    Forlagets omtale:

    Aktiv formidling er bibliotekenes kjerneoppgave. Forskere oppfordres til å formidle mer. Digitale anbefalingssystemer leder oss til bøker og musikk. Litteraturhusene er formidlere av både kunst og av samfunnstematikk. Psykologer anbefaler å lese litteratur for å få et bedre liv. Mediene muliggjør LES MER stadig nye formidlingsstrategier. Formidling er et av vårt tids honnørord. Men hva ligger i begrepet? Hvilke teorier og verdier bygger formidlingen på? Og hvordan kan vi analysere litteratur- og kulturformidling for å bli bedre formidlere? I denne boken brukes perspektiver fra bibliotek- og informasjonsvitenskap, litteraturvitenskap, medievitenskap og pedagogikk for å undersøke formidling som begrep og praksis. Formidlingsstrategier drøftes i forbindelse med blant annet barnelitteratur, klassikere, lyrikk, film, landskap, kunst og historie. Bidragsytere: Janike Kampevold Larsen . Knut Oterholm . Nils Pharo . Helge Ridderstrøm. Idun Heir Senstad . Kjell Ivar Skjerdingstad . Kim Tallerås . Thor Magnus Tangerås . Åse Kristine Tveit . Gudmund Valderhaug . Tonje Vold LES MINDRE Forlagets omtale Aktiv formidling er bibliotekenes kjerneoppgave. Forskere oppfordres til å formidle mer. Digitale anbefalingssystemer leder oss til bøker og musikk. Litteraturhusene er formidlere av både kunst og av samfunnstematikk. Psykologer anbefaler å lese litteratur for å få et bedre liv. Mediene muliggjør stadig nye formidlingsstrategier. Formidling er et av vårt tids honnørord. Men hva ligger i begrepet? Hvilke teorier og verdier bygger formidlingen på? Og hvordan kan vi analysere litteratur- og kulturformidling for å bli bedre formidlere? I denne boken brukes perspektiver fra bibliotek- og informasjonsvitenskap, litteraturvitenskap, medievitenskap og pedagogikk for å undersøke formidling som begrep og praksis. Formidlingsstrategier drøftes i forbindelse med blant annet barnelitteratur, klassikere, lyrikk, film, landskap, kunst og historie. Bidragsytere: Janike Kampevold Larsen . Knut Oterholm . Nils Pharo . Helge Ridderstrøm. Idun Heir Senstad . Kjell Ivar Skjerdingstad . Kim Tallerås . Thor Magnus Tangerås . Åse Kristine Tveit . Gudmund Valderhaug . Tonje Vold