Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Språk Språkvitenskap Norsk grammatikk for grunnskolelæreren

    Norsk grammatikk for grunnskolelæreren

    Norsk grammatikk for grunnskolelæreren

    Norsk grammatikk for grunnskolelæreren

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    (Kjartan Sørland - Forfatter)

    Cappelen Damm akademisk

    (Olav Vaagen - Forfatter)

    Cappelen Damm akademisk

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    379,- Nå 328,-

    ISBN:

    9788202428099

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    1

    Sider:

    236

    Vekt:

    466 gr

    Alder:

    Voksen

    Norsk grammatikk for grunnskolelæreren
    Cappelen Damm akademisk
    9788202428099

    Forlagets omtale:

    I Norsk grammatikk for grunnskolelæreren har forfatterne tatt hensyn til at grammatikkens plass i norskfaget i dag først og fremst er knyttet til oppøving av språkbevissthet. Ifølge Kunnskapsløftet skal elevene kunne oppdage og vurdere likheter og forskjeller i både muntlig språk og skriftspråk. LES MER Slike faglige mål stiller krav til et presist språk om språket. Denne boka forsøker å dekke behovet for et funksjonelt redskapsspråk ved å gi leserne en forståelse av grunnleggende språk- og tekststrukturer. En slik grunnmur vil være en forutsetning for at den kommende læreren/språkdidaktikeren på en faglig måte skal kunne undervise i emner som muntlig og skriftlig språkbruk, språkvariasjon i tid og rom, lese- og skrivevansker, sidemål og norsk som andrespråk. Boka har kapitler om fonologi, morfologi, syntaks, tekstbinding og norsk som andrespråk. LES MINDRE Forlagets omtale I Norsk grammatikk for grunnskolelæreren har forfatterne tatt hensyn til at grammatikkens plass i norskfaget i dag først og fremst er knyttet til oppøving av språkbevissthet. Ifølge Kunnskapsløftet skal elevene kunne oppdage og vurdere likheter og forskjeller i både muntlig språk og skriftspråk. Slike faglige mål stiller krav til et presist språk om språket. Denne boka forsøker å dekke behovet for et funksjonelt redskapsspråk ved å gi leserne en forståelse av grunnleggende språk- og tekststrukturer. En slik grunnmur vil være en forutsetning for at den kommende læreren/språkdidaktikeren på en faglig måte skal kunne undervise i emner som muntlig og skriftlig språkbruk, språkvariasjon i tid og rom, lese- og skrivevansker, sidemål og norsk som andrespråk. Boka har kapitler om fonologi, morfologi, syntaks, tekstbinding og norsk som andrespråk.