Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Språk Retorikk, ledelse og samfunn

Retorikk, ledelse og samfunn

Retorikk, ledelse og samfunn

Retorikk, ledelse og samfunn

E-bok i salg / nedlastbar / les info først

150,-

ISBN:

9788282850865

Forlag:

Forlag1

Trykkeår:

2015

Utgitt:

2015

Utgave:

1

Alder:

Voksen

Filformat:

EPUB

DRM:

SDRM

Språk:

Bokmål, Nynorsk og Dansk

Retorikk, ledelse og samfunn
Forlag1
9788282850865

Forlagets omtale:

Hensikten med denne boka er tosidig: å sette fokus på den enorme betydningen av språk og språkanvendelse rent generelt og å kaste lys over språk og retorikk innenfor ledelsesområdet i arbeidslivet og i samfunnet og offentligheten. Boka består av selvstendige essays og artikler, som tar opp LES MER forskjellige emner. Felles for alle bidragene er at de er knyttet til forståelse av språk og retorikk som redskap og fenomen innenfor organisasjoner og samfunn. Boka er inndelt i to substansielle hoveddeler: en om retorikk og ledelse og en om retorikk og samfunn. I tillegg blir det gitt en introduksjon til temaområdet. I den første hoveddelen dekkes temaer som språkbruk og retorikk innenfor moderne ledelse, sammenhenger mellom ledelse, metaforer og kommunikasjon, storytelling, i organisasjoner og merkevarebygging eller branding. I den andre hoveddelen behandles emner som metaforer og språkanvendelse innenfor det økonomiske fagområdet, den nye offentlige retorikken i fjernsynsmediet, samfunn og nasjoner som historiefortellinger, borgerlig offentlighet, politikk og propaganda, pedagogisk retorikk, samt debatt, diskurs og samfunn. Boka er redigert av Hans- Ivar Kristiansen, som arbeider med rådgivning og leder konsulentselskapet Retorikkakademiet Logografia, og Odd Nordhaug som er professor i ledelse og organisasjon ved Norges Handelshøyskole. LES MINDRE Forlagets omtale Hensikten med denne boka er tosidig: å sette fokus på den enorme betydningen av språk og språkanvendelse rent generelt og å kaste lys over språk og retorikk innenfor ledelsesområdet i arbeidslivet og i samfunnet og offentligheten. Boka består av selvstendige essays og artikler, som tar opp forskjellige emner. Felles for alle bidragene er at de er knyttet til forståelse av språk og retorikk som redskap og fenomen innenfor organisasjoner og samfunn. Boka er inndelt i to substansielle hoveddeler: en om retorikk og ledelse og en om retorikk og samfunn. I tillegg blir det gitt en introduksjon til temaområdet. I den første hoveddelen dekkes temaer som språkbruk og retorikk innenfor moderne ledelse, sammenhenger mellom ledelse, metaforer og kommunikasjon, storytelling, i organisasjoner og merkevarebygging eller branding. I den andre hoveddelen behandles emner som metaforer og språkanvendelse innenfor det økonomiske fagområdet, den nye offentlige retorikken i fjernsynsmediet, samfunn og nasjoner som historiefortellinger, borgerlig offentlighet, politikk og propaganda, pedagogisk retorikk, samt debatt, diskurs og samfunn. Boka er redigert av Hans- Ivar Kristiansen, som arbeider med rådgivning og leder konsulentselskapet Retorikkakademiet Logografia, og Odd Nordhaug som er professor i ledelse og organisasjon ved Norges Handelshøyskole.

Alternative utgaver
Retorikk, ledelse og samfunn
Levering 2-12 dager
Heftet, Bokm...
250,-
Kjøp

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.