Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Språk Språkvitenskap Retorikk, ledelse og samfunn

    Retorikk, ledelse og samfunn

    Retorikk, ledelse og samfunn

    Retorikk, ledelse og samfunn

    Levering 2-12 dager

    250,- Nå 216,-

    ISBN:

    9788299659567

    Forlag:

    Retorikkakademiet

    Trykkeår:

    2004

    Utgitt:

    2004

    Utgave:

    1

    Sider:

    252

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål, Nynorsk og Dansk

    Retorikk, ledelse og samfunn
    Retorikkakademiet
    9788299659567

    Haugenboks omtale:

    Boka inneholder essays og artikler som omhandler språkforståelse og bruk av retorikk som redskap innenfor organisasjoner, og i samfunnet. Den består av tre deler, del en er en kort introduksjonsdel, del to tar for seg retorikk og ledelse, og del tre handler om retorikk og samfunn. Haugenboks omtale Boka inneholder essays og artikler som omhandler språkforståelse og bruk av retorikk som redskap innenfor organisasjoner, og i samfunnet. Den består av tre deler, del en er en kort introduksjonsdel, del to tar for seg retorikk og ledelse, og del tre handler om retorikk og samfunn.

    Forlagets omtale:

    Hensikten med denne boka er tosidig: å sette fokus på den enorme betydningen av språk og språkanvendelse rent generelt og å kaste lys over språk og retorikk innenfor ledelsesområdet i arbeidslivet og i samfunnet og offentligheten. Boka består av selvstendige essays og artikler, som tar opp LES MER forskjellige emner. Felles for alle bidragene er at de er knyttet til forståelse av språk og retorikk som redskap og fenomen innenfor organisasjoner og samfunn. Boka er inndelt i to substansielle hoveddeler: en om retorikk og ledelse og en om retorikk og samfunn. I tillegg blir det gitt en introduksjon til temaområdet. I den første hoveddelen dekkes temaer som språkbruk og retorikk innenfor moderne ledelse, sammenhenger mellom ledelse, metaforer og kommunikasjon, .storytelling. i organisasjoner og merkevarebygging eller .branding.. I den andre hoveddelen behandles emner som metaforer og språkanvendelse innenfor det økonomiske fagområdet, den nye offentlige retorikken i fjernsynsmediet, samfunn og nasjoner som historiefortellinger, borgerlig offentlighet, politikk og propaganda, pedagogisk retorikk, samt debatt, diskurs og samfunn. Boka er redigert av Hans-Ivar Kristiansen, som arbeider med rådgivning og leder konsulentselskapet Retorikkakademiet Logografia, og Odd Nordhaug som er professor i ledelse og organisasjon ved Norges Handelshøyskole. Øvrige bidragsytere er Steen Hildebrandt (Handelshøjskolen i Århus), Jens Kjeldsen (Universitetet i Bergen), Berit von der Lippe (Handelshøyskolen BI), Søren Nymark (Danske Bank), Aslaug Nyrnes (Høgskolen i Bergen) og Tom Are Trippestad (Høgskolen i Bergen). . Del I: Introduksjon Retorikk, ledelse og samfunn Hans- Ivar Kristiansen og Odd Nordhaug Retorikk i teori og praksis Hans- Ivar Kristiansen og Odd Nordhaug 3 Retorikkens utvikling Hans-Ivar Kristiansen Del II: Retorikk og ledelse . Ledelse, språk og retorikk Odd Nordhaug .................................. .. 5 Ledelse, kommunikasjon og metaforer Ste LES MINDRE Forlagets omtale Hensikten med denne boka er tosidig: å sette fokus på den enorme betydningen av språk og språkanvendelse rent generelt og å kaste lys over språk og retorikk innenfor ledelsesområdet i arbeidslivet og i samfunnet og offentligheten. Boka består av selvstendige essays og artikler, som tar opp forskjellige emner. Felles for alle bidragene er at de er knyttet til forståelse av språk og retorikk som redskap og fenomen innenfor organisasjoner og samfunn. Boka er inndelt i to substansielle hoveddeler: en om retorikk og ledelse og en om retorikk og samfunn. I tillegg blir det gitt en introduksjon til temaområdet. I den første hoveddelen dekkes temaer som språkbruk og retorikk innenfor moderne ledelse, sammenhenger mellom ledelse, metaforer og kommunikasjon, .storytelling. i organisasjoner og merkevarebygging eller .branding.. I den andre hoveddelen behandles emner som metaforer og språkanvendelse innenfor det økonomiske fagområdet, den nye offentlige retorikken i fjernsynsmediet, samfunn og nasjoner som historiefortellinger, borgerlig offentlighet, politikk og propaganda, pedagogisk retorikk, samt debatt, diskurs og samfunn. Boka er redigert av Hans-Ivar Kristiansen, som arbeider med rådgivning og leder konsulentselskapet Retorikkakademiet Logografia, og Odd Nordhaug som er professor i ledelse og organisasjon ved Norges Handelshøyskole. Øvrige bidragsytere er Steen Hildebrandt (Handelshøjskolen i Århus), Jens Kjeldsen (Universitetet i Bergen), Berit von der Lippe (Handelshøyskolen BI), Søren Nymark (Danske Bank), Aslaug Nyrnes (Høgskolen i Bergen) og Tom Are Trippestad (Høgskolen i Bergen). . Del I: Introduksjon Retorikk, ledelse og samfunn Hans- Ivar Kristiansen og Odd Nordhaug Retorikk i teori og praksis Hans- Ivar Kristiansen og Odd Nordhaug 3 Retorikkens utvikling Hans-Ivar Kristiansen Del II: Retorikk og ledelse . Ledelse, språk og retorikk Odd Nordhaug .................................. .. 5 Ledelse, kommunikasjon og metaforer Ste

    Alternative utgaver
    Retorikk, ledelse og samfunn
    E-bok i salg / nedlastbar / les info først
    E-bok, Bokm...
    150,-
    Kjøp på Ebok.no