Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Språk Språkvitenskap Retorikk, organisasjon og ledelse

    Retorikk, organisasjon og ledelse

    Retorikk, organisasjon og ledelse

    Retorikk, organisasjon og ledelse

    Forfatter Forlag1

    (Hans-Ivar Kristiansen - Forfatter)

    Forlag1

    Levering 2-12 dager

    450,- Nå 389,-

    ISBN:

    9788292735077

    Forlag:

    Forlag1

    Trykkeår:

    2007

    Utgitt:

    2007

    Utgave:

    1

    Sider:

    288

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Retorikkbiblioteket

    Språk:

    Bokmål og Dansk

    Retorikk, organisasjon og ledelse
    Forlag1
    9788292735077

    Haugenboks omtale:

    Boka handler om retorikk og språkanvendelse i bedrifter og offentlige virksomheter. Artiklene tar for seg nyttige perspektiver i relasjonen mellom retorikk, ledelse og lederskap, blant annet i forhold til coaching, historiefortelling og merkevarebygging. Haugenboks omtale Boka handler om retorikk og språkanvendelse i bedrifter og offentlige virksomheter. Artiklene tar for seg nyttige perspektiver i relasjonen mellom retorikk, ledelse og lederskap, blant annet i forhold til coaching, historiefortelling og merkevarebygging.

    Forlagets omtale:

    Retorikk, organisasjon og ledelse Odd Nordhaug og Hans-Ivar Kristiansen (red.) Språk er et svært viktig og kraftig undervurdert redskap i ledelsessammenheng. All ledelse dreier seg dypest sett om kommunikasjon og mobilisering av menneskelig energi og kreativitet blant medarbeiderne. Retorikken som LES MER brukes av ledere og organisasjoner i omstillingsprosesser, kan ha avgjørende betydning for hva som oppnås og hva som går galt. Et annet viktig område er formulering av visjoner, mål og strategier i organisasjoner. Lederes språklige kompetanse settes på harde prøver i slike prosesser, og kommer ofte til kort. Språk og retorikk er også fundamentale bærebjelker i enhver organisasjonskultur, der elementer som myter, sagaer og lokale heltesagn inngår. Historiefortelling eller "story telling" har derfor vokst frem som en sentral del av ledelsesfagene og innenfor markedsføring. Merkevarebygging handler om å skape identitet og bygge kundelojalitet ved hjelp av språklige virkemidler. Det samme gjelder bygging av organisasjoners allmenne omdømme eller "reputasjonskapital". Hensikten med boka Retorikk, organisasjon og ledelse er å belyse den kritiske rollen retorikk og språkbruk spiller på viktige felt i bedrifter og offentlige virksomheter. Blant temaene som tas opp, er ledelsesspråkets utvikling, historiefortelling, metaforisk ledelse, makt og språk, samt merkevarebygging satt inn i en retorisk kontekst. Boka er aktuell for ledere, konsulenter, tillitsvalgte, studenter og alle som er interessert i ledelse og organisasjonsfag. Leseren vil finne mange nyttige perspektiver på forholdet mellom retorikk, ledelse og lederskap. Boka er også velegnet som lærebok i høyere økonomisk-administrative studier. Den er redigert av professor Odd Nordhaug ved Norges Handelshøyskole, som har utgitt et stort antall bøker om ledelse, og cand.philol. Hans-Ivar Kristiansen, som driver Retorikkakademiet og har publisert en rekke bøker om retorikk og språk. LES MINDRE Forlagets omtale Retorikk, organisasjon og ledelse Odd Nordhaug og Hans-Ivar Kristiansen (red.) Språk er et svært viktig og kraftig undervurdert redskap i ledelsessammenheng. All ledelse dreier seg dypest sett om kommunikasjon og mobilisering av menneskelig energi og kreativitet blant medarbeiderne. Retorikken som brukes av ledere og organisasjoner i omstillingsprosesser, kan ha avgjørende betydning for hva som oppnås og hva som går galt. Et annet viktig område er formulering av visjoner, mål og strategier i organisasjoner. Lederes språklige kompetanse settes på harde prøver i slike prosesser, og kommer ofte til kort. Språk og retorikk er også fundamentale bærebjelker i enhver organisasjonskultur, der elementer som myter, sagaer og lokale heltesagn inngår. Historiefortelling eller "story telling" har derfor vokst frem som en sentral del av ledelsesfagene og innenfor markedsføring. Merkevarebygging handler om å skape identitet og bygge kundelojalitet ved hjelp av språklige virkemidler. Det samme gjelder bygging av organisasjoners allmenne omdømme eller "reputasjonskapital". Hensikten med boka Retorikk, organisasjon og ledelse er å belyse den kritiske rollen retorikk og språkbruk spiller på viktige felt i bedrifter og offentlige virksomheter. Blant temaene som tas opp, er ledelsesspråkets utvikling, historiefortelling, metaforisk ledelse, makt og språk, samt merkevarebygging satt inn i en retorisk kontekst. Boka er aktuell for ledere, konsulenter, tillitsvalgte, studenter og alle som er interessert i ledelse og organisasjonsfag. Leseren vil finne mange nyttige perspektiver på forholdet mellom retorikk, ledelse og lederskap. Boka er også velegnet som lærebok i høyere økonomisk-administrative studier. Den er redigert av professor Odd Nordhaug ved Norges Handelshøyskole, som har utgitt et stort antall bøker om ledelse, og cand.philol. Hans-Ivar Kristiansen, som driver Retorikkakademiet og har publisert en rekke bøker om retorikk og språk.

    Alternative utgaver
    Retorikk, organisasjon og ledelse Odd Nordhaug
    E-bok i salg / nedlastbar / les info først
    E-bok, Bokm...
    225,-
    Kjøp på Ebok.no