Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Språk Retorisk leksikon

    Retorisk leksikon

    Retorisk leksikon

    Retorisk leksikon

    Forfatter Scandinavian Academic Press

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    329,- Nå 285,-

    ISBN:

    9788230401767

    Forlag:

    Scandinavian Academic Press

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    1

    Sider:

    143

    Vekt:

    199 gr

    Alder:

    Voksen

    Retorisk leksikon
    Scandinavian Academic Press
    9788230401767

    Forlagets omtale:

    Nyttig for alle som er interessert i kommunikasjon, språkbruk og den europeiske tradisjonen som preger vår stilhistorie. Underholdende Illustrert med eksempler fra skjønnlitteratur, antikkens retorikere, norsk politisk talekunst og fra avisspråk, sangtekster og reklame. Hva betyr «ironi»? Hva LES MER betyr egentlig «troper og figurer»? Hva er en «anafor», en «epifor» eller en «metafor»? Bruken av retoriske virkemidler finner vi i all kommunikasjon til alle tider. Retorisk leksikon møter behovet for oppklaring av grunnleggende begreper som den nye store interessen for retorikk har skapt. Boken er illustrert med eksempler hentet fra norsk og europeisk litteratur, fra antikkens retorikere, norsk politisk talekunst og fra avisspråk, sangtekster og reklame. Sitatene gjør de retoriske termene enklere å forstå og huske, og de gjør boken til underholdende lesning. LES MINDRE Forlagets omtale Nyttig for alle som er interessert i kommunikasjon, språkbruk og den europeiske tradisjonen som preger vår stilhistorie. Underholdende Illustrert med eksempler fra skjønnlitteratur, antikkens retorikere, norsk politisk talekunst og fra avisspråk, sangtekster og reklame. Hva betyr «ironi»? Hva betyr egentlig «troper og figurer»? Hva er en «anafor», en «epifor» eller en «metafor»? Bruken av retoriske virkemidler finner vi i all kommunikasjon til alle tider. Retorisk leksikon møter behovet for oppklaring av grunnleggende begreper som den nye store interessen for retorikk har skapt. Boken er illustrert med eksempler hentet fra norsk og europeisk litteratur, fra antikkens retorikere, norsk politisk talekunst og fra avisspråk, sangtekster og reklame. Sitatene gjør de retoriske termene enklere å forstå og huske, og de gjør boken til underholdende lesning.