Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Språk Syn for skriving

Syn for skriving

Syn for skriving

Syn for skriving (læringsressurser og skriving i skolens tekstkulturer)

På lager - sendes nå ( 2 stk. )

429,- Nå 367,-

ISBN:

9788202409609

Forlag:

Cappelen Damm akademisk

Trykkeår:

2013

Utgitt:

2013

Utgave:

1

Sider:

244

Vekt:

532 gr

Alder:

Voksen

Syn for skriving
Cappelen Damm akademisk
9788202409609

Forlagets omtale:

Boka Syn for skriving. Læringsressurser og skriving i skolens tekstkulturer har bakgrunn i et forskingsprosjekt der forskere har sett på hvordan forskjellige læringsressurser brukes av elever og studenter, og hva slags innvirkning denne bruken har for vellykket skriving. Kunnskapsløftet legger vekt LES MER på at alle elever skal få opplæring i grunnleggende ferdigheter gjennom hele skolegangen, og skriving er en av de gjennomløpende ferdighetene. Lykkes eleven med lesing og skriving og andre ferdigheter, lykkes han og hun også med læring i fagene. De ulike fagenes tekstkulturer er styrende for hva som skrives, og hvordan det skrives. Kunnskap om tekstkulturen i faget og senere yrket, ser ut til å være en forutsetning for vellykket skriving uansett fag eller nivå i utdanningssystemet. Forfatterne har sett på tekstkulturen i humanistiske fag som norsk og engelsk, men også realfag som fysikk og yrkesfagene teknikk og industriell produksjon og design og håndverk. Forfatterne viser at selve bruken av læringsressurser har gjennomgått en radikal forandring etter at digitale medier for alvor er tatt i bruk både i videregående skole og på universitetet. Boka inneholder en rekke refleksjoner og potensielle råd for hvordan en kan arbeide med å gi elever og studenter optimal skrivekompetanse. Den retter seg mot forskere og studenter innen lærerutdanning 8-13. Den vil også gi nyttige råd til lærere i videregående skole. LES MINDRE Forlagets omtale Boka Syn for skriving. Læringsressurser og skriving i skolens tekstkulturer har bakgrunn i et forskingsprosjekt der forskere har sett på hvordan forskjellige læringsressurser brukes av elever og studenter, og hva slags innvirkning denne bruken har for vellykket skriving. Kunnskapsløftet legger vekt på at alle elever skal få opplæring i grunnleggende ferdigheter gjennom hele skolegangen, og skriving er en av de gjennomløpende ferdighetene. Lykkes eleven med lesing og skriving og andre ferdigheter, lykkes han og hun også med læring i fagene. De ulike fagenes tekstkulturer er styrende for hva som skrives, og hvordan det skrives. Kunnskap om tekstkulturen i faget og senere yrket, ser ut til å være en forutsetning for vellykket skriving uansett fag eller nivå i utdanningssystemet. Forfatterne har sett på tekstkulturen i humanistiske fag som norsk og engelsk, men også realfag som fysikk og yrkesfagene teknikk og industriell produksjon og design og håndverk. Forfatterne viser at selve bruken av læringsressurser har gjennomgått en radikal forandring etter at digitale medier for alvor er tatt i bruk både i videregående skole og på universitetet. Boka inneholder en rekke refleksjoner og potensielle råd for hvordan en kan arbeide med å gi elever og studenter optimal skrivekompetanse. Den retter seg mot forskere og studenter innen lærerutdanning 8-13. Den vil også gi nyttige råd til lærere i videregående skole.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.