Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Språk Språkvitenskap Tanken, ordene og handlingen

    Tanken, ordene og handlingen

    Tanken, ordene og handlingen

    Tanken, ordene og handlingen

    Forfatter Forlag1

    E-bok i salg / nedlastbar / les info først

    79,-

    ISBN:

    9788292735855

    Forlag:

    Forlag1

    Trykkeår:

    2011

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    1

    Sider:

    141

    Alder:

    Voksen

    Filformat:

    EPUB

    DRM:

    SDRM

    Tanken, ordene og handlingen
    Forlag1
    9788292735855

    Haugenboks omtale:

    En samling artikler som tar for seg retorikkens utvikling, retorikkens sju grunnelementer, taleskriverprosessen, retorikkens Actio, og debatt, demokrati og samfunn. I tillegg handler den om retorikk i forhold til merkevarebygging, og statuslæren som et effektivt regigrep. Boka er beregnet på arbeid LES MER sgrupper som bruker talehandlinger aktivt, for eksempel ledere, advokater, konsulenter, tillitsvalgte og fagforeningsfolk. LES MINDRE Haugenboks omtale En samling artikler som tar for seg retorikkens utvikling, retorikkens sju grunnelementer, taleskriverprosessen, retorikkens Actio, og debatt, demokrati og samfunn. I tillegg handler den om retorikk i forhold til merkevarebygging, og statuslæren som et effektivt regigrep. Boka er beregnet på arbeidsgrupper som bruker talehandlinger aktivt, for eksempel ledere, advokater, konsulenter, tillitsvalgte og fagforeningsfolk.

    Forlagets omtale:

    Dette er sentrale emner i hele retorikkens historie. Artiklene gir stoffet en moderne innpakning. For forståelsener det en kort gjennomgang historien. Taleskriverprosessen er arbeidet utført av ulike personer i det offentlige, et politisk parti eller et departement. Hva skjer fra ordren om at noe LES MER skal sies til at ytringen finner sted. Den som skriver er ikke den samme som den som taler. Det handler om å skrive taler i andres sted. Debatt og debattøvelser hører ikke hjemme i vår norsk retoriske tradisjons verden. Ellers i den vestlige kultur er dette vanlig. Vi gjennomgår forhold i USA og ellers i Europa. Mange uavhengige undersøkelser peker på at leveringsøyeblikket inneholder mesteparten av suksessen i en talehandling. Actio er øyeblikket hvor alt kan ødelegges og alt kan vinnes. Kroppsspråk og bevegelse, sammen med de andre ikke-språklige virkemidlene er helt avgjørende for om budskapet skal godtas. Den som representerer en virksomhet må også være virksomheten gjennom det han sier, produktet har også sin retorikk. Det må formuleres og omformuleres. Branding og retorikk er et viktig felt for den som skal løfte virksomheten utover produktet. Til slutt kommer vi inn på hvordan forberede seg for angrep og forsvar. Hvordan legge opp en strategi for angrep og forsvar. Det som retorikken kaller for statuslæren. Dette er til sammen 7 artikler for den som vil bli bedre med språk og tale. LES MINDRE Forlagets omtale Dette er sentrale emner i hele retorikkens historie. Artiklene gir stoffet en moderne innpakning. For forståelsener det en kort gjennomgang historien. Taleskriverprosessen er arbeidet utført av ulike personer i det offentlige, et politisk parti eller et departement. Hva skjer fra ordren om at noe skal sies til at ytringen finner sted. Den som skriver er ikke den samme som den som taler. Det handler om å skrive taler i andres sted. Debatt og debattøvelser hører ikke hjemme i vår norsk retoriske tradisjons verden. Ellers i den vestlige kultur er dette vanlig. Vi gjennomgår forhold i USA og ellers i Europa. Mange uavhengige undersøkelser peker på at leveringsøyeblikket inneholder mesteparten av suksessen i en talehandling. Actio er øyeblikket hvor alt kan ødelegges og alt kan vinnes. Kroppsspråk og bevegelse, sammen med de andre ikke-språklige virkemidlene er helt avgjørende for om budskapet skal godtas. Den som representerer en virksomhet må også være virksomheten gjennom det han sier, produktet har også sin retorikk. Det må formuleres og omformuleres. Branding og retorikk er et viktig felt for den som skal løfte virksomheten utover produktet. Til slutt kommer vi inn på hvordan forberede seg for angrep og forsvar. Hvordan legge opp en strategi for angrep og forsvar. Det som retorikken kaller for statuslæren. Dette er til sammen 7 artikler for den som vil bli bedre med språk og tale.

    Alternative utgaver
    Tanken, ordene, handlingen Hans-Ivar Kristiansen
    Levering 2-12 dager
    Heftet, Bokmål
    295,- NÅ 255,-
    Kjøp