Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Språk Språkvitenskap Vurdering av skriving

    Vurdering av skriving

    Vurdering av skriving

    Vurdering av skriving

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    339,- Nå 293,-

    ISBN:

    9788245017243

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    1

    Sider:

    205

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Skriveopplæring og skriveforsking

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Vurdering av skriving
    Fagbokforl.
    9788245017243

    Forlagets omtale:

    Artiklene i denne antologien omhandler læringsfremmende vurdering av skriving og tar utgangspunkt i at god vurderings-praksis er god undervisningspraksis. Vurdering av skriving handler ikke bare om å gi tilbakemelding på elevenes tekster, men også om hvordan lærere leser elevtekster, hvordan lærere LES MER vurderer det elevene gjør mens de skriver, og hvordan og når lærere gir tilbakemeldinger til elevene. I klasserommet befinner det seg elever med høyst ulike tilnærmingsmåter til det å skrive. Artiklene i boka viser hvordan vi gjennom god og variert vurde-ringspraksis kan hjelpe ulike elever i ulike fag til å bli kompetente skrivere. Denne boka er et resultat av et samarbeidsprosjekt mellom Nasjonalt senter for skriveforsking og skriveopplæring, Nasjonalt senter for nynorsk i opplæringa, Nasjonalt senter for fremmedspråk i opplæringen, Nasjonalt senter for flerkulturell opplæring og Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking. Hvert av disse sentrene har bidratt med artikler innenfor sine respektive fagområder. I tillegg inneholder boka fire fagfellevurderte bi- drag som samlet gir en bred drøfting av vurdering av skriving i et læringsfremmende perspektiv. Bokserien Skriveopplæring og skriveforsking omhandlar skriving i utdanning, yrkesliv og kvardagsliv, sett frå ulike teoretiske ståstader. Målet er å bidra til ei utdjupa forståing av kva skriving er for noko og korleis skrivekompetanse kan stimulerast. Serien har utspring i Nasjonalt senter for skriveopplæring og skriveforsking. LES MINDRE Forlagets omtale Artiklene i denne antologien omhandler læringsfremmende vurdering av skriving og tar utgangspunkt i at god vurderings-praksis er god undervisningspraksis. Vurdering av skriving handler ikke bare om å gi tilbakemelding på elevenes tekster, men også om hvordan lærere leser elevtekster, hvordan lærere vurderer det elevene gjør mens de skriver, og hvordan og når lærere gir tilbakemeldinger til elevene. I klasserommet befinner det seg elever med høyst ulike tilnærmingsmåter til det å skrive. Artiklene i boka viser hvordan vi gjennom god og variert vurde-ringspraksis kan hjelpe ulike elever i ulike fag til å bli kompetente skrivere. Denne boka er et resultat av et samarbeidsprosjekt mellom Nasjonalt senter for skriveforsking og skriveopplæring, Nasjonalt senter for nynorsk i opplæringa, Nasjonalt senter for fremmedspråk i opplæringen, Nasjonalt senter for flerkulturell opplæring og Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking. Hvert av disse sentrene har bidratt med artikler innenfor sine respektive fagområder. I tillegg inneholder boka fire fagfellevurderte bi- drag som samlet gir en bred drøfting av vurdering av skriving i et læringsfremmende perspektiv. Bokserien Skriveopplæring og skriveforsking omhandlar skriving i utdanning, yrkesliv og kvardagsliv, sett frå ulike teoretiske ståstader. Målet er å bidra til ei utdjupa forståing av kva skriving er for noko og korleis skrivekompetanse kan stimulerast. Serien har utspring i Nasjonalt senter for skriveopplæring og skriveforsking.