Hvorfor registrere deg?
Haugenbok.no› Fagbøker› Økonomi og Ledelse› Markedsføring› Kompendium i markedsrett
(Øyvind U. Kavåg - Redaktør)
Tomt hos leverandør, ny melding ventes 01.01.1970
290,- Nå 247,-
ISBN: |
9788259200334 |
Forlag: |
Focus forl. |
Trykkeår: |
2001 |
Utgitt: |
2001 |
Utgave: |
2 |
Vekt: |
1010 gr |
Alder: |
Voksen |
Kompendium i Markedsrett er ment som hjelpemiddel under forelesninger og repetisjoner av faget markedsrett. Del 1 omfatter oversikter over følgende emner: Markedsføringslovens vilkår for markedsføring. Enerettene med konkurransebeskyttelsen og enerettene i åndsretten, patentretten, firmaretten, … LES MER varemerkeretten og mønsterretten. Reklameforbudene med reglene om radio- og TV-reklame og forbudene mot alkohol- og tobakksreklame. Konkurranseretten med konkurranselovens regler mot konkurransebegrensende tiltak. Avtalerettens regler om avtaleinngåelse og ugyldighetsreglene. Kjøpsrettens regler om forbrukervern og markedsføringsansvar. Produktansvaret for produsenter, markedsførere og andre. Angreretten ved fjernkjøp, postordre m.v. De relevante lovtekstene er innarbeidet i disposisjonene slik at rettskildene hele tiden står sentralt i fremstillingen, sammen med praktiske oppgaver og selvtester. I Del 2 er inntatt en rekke sentrale orienteringer fra Forbrukerombudet. I Del 3 gir direktør Øyvind U. Kavåg en innføring i reklame- og markedsføringsrett og det hele illustreres av 76 fagartikler fra saker som har vært til behandling i ulike organer for markedsrett. LES MINDRE
Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!