Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Haugenbok.no Fagbøker Økonomi og Ledelse Markedsføring Kompendium i markedsrett

    Kompendium i markedsrett

    Kompendium i markedsrett

    Kompendium i markedsrett

    Forfatter Focus forl.

    (Øyvind U. Kavåg - Redaktør)

    Focus forl.

    Tomt hos leverandør, ny melding ventes 01.01.1970

    290,- Nå 247,-

    ISBN:

    9788259200334

    Forlag:

    Focus forl.

    Trykkeår:

    2001

    Utgitt:

    2001

    Utgave:

    2

    Vekt:

    1010 gr

    Alder:

    Voksen

    Kompendium i markedsrett
    Focus forl.
    9788259200334

    Forlagets omtale:

    Kompendium i Markedsrett er ment som hjelpemiddel under forelesninger og repetisjoner av faget markedsrett. Del 1 omfatter oversikter over følgende emner: Markedsføringslovens vilkår for markedsføring. Enerettene med konkurransebeskyttelsen og enerettene i åndsretten, patentretten, firmaretten, LES MER varemerkeretten og mønsterretten. Reklameforbudene med reglene om radio- og TV-reklame og forbudene mot alkohol- og tobakksreklame. Konkurranseretten med konkurranselovens regler mot konkurransebegrensende tiltak. Avtalerettens regler om avtaleinngåelse og ugyldighetsreglene. Kjøpsrettens regler om forbrukervern og markedsføringsansvar. Produktansvaret for produsenter, markedsførere og andre. Angreretten ved fjernkjøp, postordre m.v. De relevante lovtekstene er innarbeidet i disposisjonene slik at rettskildene hele tiden står sentralt i fremstillingen, sammen med praktiske oppgaver og selvtester. I Del 2 er inntatt en rekke sentrale orienteringer fra Forbrukerombudet. I Del 3 gir direktør Øyvind U. Kavåg en innføring i reklame- og markedsføringsrett og det hele illustreres av 76 fagartikler fra saker som har vært til behandling i ulike organer for markedsrett. LES MINDRE Forlagets omtale Kompendium i Markedsrett er ment som hjelpemiddel under forelesninger og repetisjoner av faget markedsrett. Del 1 omfatter oversikter over følgende emner: Markedsføringslovens vilkår for markedsføring. Enerettene med konkurransebeskyttelsen og enerettene i åndsretten, patentretten, firmaretten, varemerkeretten og mønsterretten. Reklameforbudene med reglene om radio- og TV-reklame og forbudene mot alkohol- og tobakksreklame. Konkurranseretten med konkurranselovens regler mot konkurransebegrensende tiltak. Avtalerettens regler om avtaleinngåelse og ugyldighetsreglene. Kjøpsrettens regler om forbrukervern og markedsføringsansvar. Produktansvaret for produsenter, markedsførere og andre. Angreretten ved fjernkjøp, postordre m.v. De relevante lovtekstene er innarbeidet i disposisjonene slik at rettskildene hele tiden står sentralt i fremstillingen, sammen med praktiske oppgaver og selvtester. I Del 2 er inntatt en rekke sentrale orienteringer fra Forbrukerombudet. I Del 3 gir direktør Øyvind U. Kavåg en innføring i reklame- og markedsføringsrett og det hele illustreres av 76 fagartikler fra saker som har vært til behandling i ulike organer for markedsrett.

    Alternative utgaver
    Kompendium i markedsrett Sverre Faafeng
    Tomt hos leverandør, ny melding ventes 01.01.1970
    Heftet, Bokmål
    220,- NÅ 187,-
    Kompendium i Markedsrett Sverre F. Langfeldt
    Tomt hos leverandør, ny melding ventes 01.01.1970
    Heftet, Bokmål
    300,- NÅ 255,-

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.