Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Statistisk dataanalyse på 1-2-3

    Statistisk dataanalyse på 1-2-3

    Statistisk dataanalyse på 1-2-3

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    På lager - sendes nå( 6 stk. )

    229,-

    ISBN:

    9788202638511

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2020

    Utgitt:

    2020

    Utgave:

    1

    Sider:

    140

    Vekt:

    218 gr

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Pensum på 1-2-3

    Statistisk dataanalyse på 1-2-3
    Cappelen Damm akademisk
    9788202638511

    Forlagets omtale:

    Statistisk dataanalyse på 1-2-3 gir studenter et godt og enkelt verktøy til å tolke og formidle resultater fra statistiske dataanalyser. - Hvorfor er ikke alltid gjennomsnittet et godt mål på hva som er typisk? - Hvorfor er ikke samvariasjon nødvendigvis det samme som kausalitet (årsak-virkning)? LES MER - Hvorfor gir eksperimenter sikrere kunnskap om årsak-virkning enn forskning basert på observasjonsdata? - Hva menes egentlig med at en sammenheng er statistisk signifikant? - Hvordan formidle statistiske resultater til et breiere publikum? - Hvordan kan ikke-statistikere vurdere om det er hold i konklusjonene for en statistisk studie? Én ting er å forklare svarene på spørsmålene over. Noe ganske annet, er å vise via statistiske analyser av gjenkjennbare data fra virkeligheten hvordan og hvorfor svarene på disse spørsmålene blir som de blir. Det er dette som er bokens pedagogiske idé. Boken passer for alle som er interesserte i spørsmålene over, men er spesielt myntet på studenter som i større eller mindre grad lider av tall-, formel- og symbolskrekk. LES MINDRE Forlagets omtale Statistisk dataanalyse på 1-2-3 gir studenter et godt og enkelt verktøy til å tolke og formidle resultater fra statistiske dataanalyser. - Hvorfor er ikke alltid gjennomsnittet et godt mål på hva som er typisk? - Hvorfor er ikke samvariasjon nødvendigvis det samme som kausalitet (årsak-virkning)? - Hvorfor gir eksperimenter sikrere kunnskap om årsak-virkning enn forskning basert på observasjonsdata? - Hva menes egentlig med at en sammenheng er statistisk signifikant? - Hvordan formidle statistiske resultater til et breiere publikum? - Hvordan kan ikke-statistikere vurdere om det er hold i konklusjonene for en statistisk studie? Én ting er å forklare svarene på spørsmålene over. Noe ganske annet, er å vise via statistiske analyser av gjenkjennbare data fra virkeligheten hvordan og hvorfor svarene på disse spørsmålene blir som de blir. Det er dette som er bokens pedagogiske idé. Boken passer for alle som er interesserte i spørsmålene over, men er spesielt myntet på studenter som i større eller mindre grad lider av tall-, formel- og symbolskrekk.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.