Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Økonomi og Ledelse Organisasjon, ledelse, administrasjon Den dyktige medarbeider

    Den dyktige medarbeider

    Den dyktige medarbeider

    Den dyktige medarbeider (behov og forventninger)

    Levering 2-6 dager

    569,- Nå 492,-

    ISBN:

    9788245002348

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2005

    Utgitt:

    2005

    Utgave:

    1

    Sider:

    498

    Vekt:

    1080 gr

    Alder:

    Voksen

    Den dyktige medarbeider
    Fagbokforl.
    9788245002348

    Forlagets omtale:

    Den dyktige medarbeider er en temabok som drøfter viktige sider ved det å være medarbeider i dagens arbeidsliv og det å rekruttere og behandle ansatte på en god måte. Boken retter seg dermed mot fagområdet personalpsykologi, der fokuset er på individets forutsetninger for rollen som medarbeider på LES MER den ene siden og virksomhetens håndtering av medarbeiderne på den annen. Den dyktige medarbeider er således en viktig bok for alle som selv er i et ansettelsesforhold, og for alle som har ansvar for å lede, utvikle og ta vare på enkeltindividet på arbeidsplassen. Boken er skrevet av ledende norske og nordiske fagpersoner og tar opp temaer som: - Hva kjennetegner dyktige medarbeidere? - Finnes det destruktive medarbeidere? - Hvordan lærer voksne mennesker på arbeidsplassen? - Hva motiverer medarbeidere til god innsats? - Hvilken betydning har personlighet for innsats og effektivitet? - Hvordan unngå å ta dårlige beslutninger i jobben? - Kan folk over 50 brukes i arbeidslivet? - Hvordan sosialiserer vi unge mennesker til arbeidslivet? - Hvordan håndtere personalet i forbindelse med død og ulykker? - Hvilket menneskesyn preger vårt arbeidsliv? - Hvordan sikre at rekruttering skjer på en god måte? - Hva kjennetegner et effektivt belønningssystem? - Hvordan kan virksomheten redusere medarbeideres stress? - Hvordan skape høy jobbtrivsel? Boken er skrevet for alle som er i arbeidslivet, men er særlig relevant for studenter innen ledelses- og organisasjonsfag, samt ledere, organisasjonsrådgivere, personalmedarbeidere, HMS-personell, verneombud og tillitsvalgte. Boken er en frittstående fortsettelse av bøkene Det gode arbeidsmiljø: Krav og utfordringer (2000) og Ledelse på godt og vondt: Effektivitet og trivsel (2002). Ståle Einarsen er professor i arbeids- og organisasjonspsykologi ved Universitetet i Bergen. Hans faglige fokus er på temaer som mobbing og trakassering i arbeidslivet, konflikter og konflikthåndtering, ledelse, sykefravær, psy LES MINDRE Forlagets omtale Den dyktige medarbeider er en temabok som drøfter viktige sider ved det å være medarbeider i dagens arbeidsliv og det å rekruttere og behandle ansatte på en god måte. Boken retter seg dermed mot fagområdet personalpsykologi, der fokuset er på individets forutsetninger for rollen som medarbeider på den ene siden og virksomhetens håndtering av medarbeiderne på den annen. Den dyktige medarbeider er således en viktig bok for alle som selv er i et ansettelsesforhold, og for alle som har ansvar for å lede, utvikle og ta vare på enkeltindividet på arbeidsplassen. Boken er skrevet av ledende norske og nordiske fagpersoner og tar opp temaer som: - Hva kjennetegner dyktige medarbeidere? - Finnes det destruktive medarbeidere? - Hvordan lærer voksne mennesker på arbeidsplassen? - Hva motiverer medarbeidere til god innsats? - Hvilken betydning har personlighet for innsats og effektivitet? - Hvordan unngå å ta dårlige beslutninger i jobben? - Kan folk over 50 brukes i arbeidslivet? - Hvordan sosialiserer vi unge mennesker til arbeidslivet? - Hvordan håndtere personalet i forbindelse med død og ulykker? - Hvilket menneskesyn preger vårt arbeidsliv? - Hvordan sikre at rekruttering skjer på en god måte? - Hva kjennetegner et effektivt belønningssystem? - Hvordan kan virksomheten redusere medarbeideres stress? - Hvordan skape høy jobbtrivsel? Boken er skrevet for alle som er i arbeidslivet, men er særlig relevant for studenter innen ledelses- og organisasjonsfag, samt ledere, organisasjonsrådgivere, personalmedarbeidere, HMS-personell, verneombud og tillitsvalgte. Boken er en frittstående fortsettelse av bøkene Det gode arbeidsmiljø: Krav og utfordringer (2000) og Ledelse på godt og vondt: Effektivitet og trivsel (2002). Ståle Einarsen er professor i arbeids- og organisasjonspsykologi ved Universitetet i Bergen. Hans faglige fokus er på temaer som mobbing og trakassering i arbeidslivet, konflikter og konflikthåndtering, ledelse, sykefravær, psy

    Alternative utgaver
    Den dyktige medarbeider, behov og forven...
    På lager - sendes nå ( 4 stk. )
    Innbundet, Bokmål
    569,-
    Kjøp