Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Økonomi og Ledelse Organisasjon, ledelse, administrasjon Det friksjonsfrie samfunn

    Det friksjonsfrie samfunn

    Det friksjonsfrie samfunn

    Det friksjonsfrie samfunn (om utviklingen av nye digitale tjenester)

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    349,- Nå 302,-

    ISBN:

    9788202412234

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    1

    Sider:

    226

    Vekt:

    377 gr

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    150154301 (nr. Det nye digitale nettsamfunnet)

    Det friksjonsfrie samfunn
    Cappelen Damm akademisk
    9788202412234

    Forlagets omtale:

    Den teknologiske utviklingen går raskt. Det ene produktet avløser det andre, og mange tjenester som for kort tid siden ble sett på som nye, er allerede utdaterte. Forskere ved noen av verdens fremste universiteter sier at halvparten av dagens jobber kommer til å forsvinne i løpet av de neste 20 LES MER årene. Mediesektoren gjennomfører dramatiske endringer i jakten på bærekraftige forretningsmodeller, mens Facebook sier at de skal lage den perfekte personifiserte avis for alle mennesker i hele verden. De har allerede fått med seg aktører som New York Times, National Geographic, BBC News og mange flere som publiserer stoffet direkte på Facebook gjennom «instant articles». Overgangen fra tradisjonell tjenesteyting og fysiske produkter til digitale tjenester skaper utfordringer på en rekke samfunnsområder. For det første har digitale tjenester svært lave transaksjonskostnader, hvilket betyr at de er lett tilgjengelige for de fleste organisasjoner og konsumenter. For det andre kan de skape nettverkseffekter dersom de er designet på rette måten, slik Facebook er. Disse to egenskapene bidrar i seg selv til å endre konkurransebildet i samfunnet, fordi de ofte fører til selvforsterkende vekst. Nye, nettverksbaserte organisasjonsmodeller kobler aktører sammen i nye typer nettverk, noe alle de store digitale aktørene som Apple, Amazon, Alibaba, Facebook og Google utnytter i stor skala. Gjennom disse koblingene kan en knytte sammen sporene fra våre hverdagsaktiviteter med de digitale sporene og slik skape både bedre og mer tilpassede tjenester enn det som var mulig tidligere. Boka Det friksjonsfrie samfunn tar opp mange av de grunnleggende forskjellene mellom industrisamfunnets forretningsmodeller og digital forretnings- og tjenesteutvikling. Den viser utviklingen av noen av de store og dominerende aktørene, samt hvilke samfunnsmessige konsekvenser mange av disse endringene fører med seg. LES MINDRE Forlagets omtale Den teknologiske utviklingen går raskt. Det ene produktet avløser det andre, og mange tjenester som for kort tid siden ble sett på som nye, er allerede utdaterte. Forskere ved noen av verdens fremste universiteter sier at halvparten av dagens jobber kommer til å forsvinne i løpet av de neste 20 årene. Mediesektoren gjennomfører dramatiske endringer i jakten på bærekraftige forretningsmodeller, mens Facebook sier at de skal lage den perfekte personifiserte avis for alle mennesker i hele verden. De har allerede fått med seg aktører som New York Times, National Geographic, BBC News og mange flere som publiserer stoffet direkte på Facebook gjennom «instant articles». Overgangen fra tradisjonell tjenesteyting og fysiske produkter til digitale tjenester skaper utfordringer på en rekke samfunnsområder. For det første har digitale tjenester svært lave transaksjonskostnader, hvilket betyr at de er lett tilgjengelige for de fleste organisasjoner og konsumenter. For det andre kan de skape nettverkseffekter dersom de er designet på rette måten, slik Facebook er. Disse to egenskapene bidrar i seg selv til å endre konkurransebildet i samfunnet, fordi de ofte fører til selvforsterkende vekst. Nye, nettverksbaserte organisasjonsmodeller kobler aktører sammen i nye typer nettverk, noe alle de store digitale aktørene som Apple, Amazon, Alibaba, Facebook og Google utnytter i stor skala. Gjennom disse koblingene kan en knytte sammen sporene fra våre hverdagsaktiviteter med de digitale sporene og slik skape både bedre og mer tilpassede tjenester enn det som var mulig tidligere. Boka Det friksjonsfrie samfunn tar opp mange av de grunnleggende forskjellene mellom industrisamfunnets forretningsmodeller og digital forretnings- og tjenesteutvikling. Den viser utviklingen av noen av de store og dominerende aktørene, samt hvilke samfunnsmessige konsekvenser mange av disse endringene fører med seg.

    Alternative utgaver
    Det friksjonsfrie samfunn, om utviklinge... Arne Krokan
    E-bok i salg / nedlastbar / les info først
    E-bok, Bokmål
    279,-
    Kjøp på Ebok.no