Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Digital forretningsforståelse

    Digital forretningsforståelse

    Digital forretningsforståelse (fra store data til små biter)

    Forfatter Fagbokforlaget

    Forventes i salg 04.08.2020

    499,-

    ISBN:

    9788245033670

    Forlag:

    Fagbokforlaget

    Trykkeår:

    2020

    Utgitt:

    2020

    Utgave:

    3

    Alder:

    Voksen

    Digital forretningsforståelse
    Fagbokforlaget
    9788245033670

    Forlagets omtale:

    Tredje utgave av boken gir en oppdatert innføring i digital forretningsforståelse. Særlig er delene om kunstig intelligens, maskinlæring og bærekraft betydelig oppgradert. Alle virksomheter har nå digital strategi som en naturlig del av sine planer. Kravene til at ledere på alle nivå i LES MER bedriften skal kunne forstå og utvikle en digital strategi, er betydelig skjerpet de senere årene. Denne boken gir grunnleggende forståelse for hvordan det digitale griper inn i forretningsdrift. Boken starter med å sette digitalisering i et strategisk perspektiv, før den går inn på enheter og teknologier som gjør digitaliseringen mulig. Deretter tar den for seg forretningssystemer, før den fortsetter med aktuelle temaer som sosiale medier, store data og digital markedsføring. Boken avsluttes med kapitler om datasikkerhet og grønn IT. Boken passer for økonomi- og samfunnsfaglige studier, ingeniør- og teknologistudier og for praktikere som ønsker en bedre forståelse av hvordan det digitale griper inn i arbeidshverdagen, og hvordan det støtter en bedrifts verdiskaping. Tarjei Alvær Heggernes er utdannet cand.merc. ved NHH. Han har siden 2000 undervist innenfor fagfeltet strategisk bruk av IT og forretningssystemer på høyskolenivå, blant annet på NITH, BI og på Høgskulen på Vestlandet, der han i dag jobber som førstelektor. Noen av emnene han har undervist i, er informasjonssystemer, informasjonsledelse, Business Intelligence, sosiale medier, teknologiledelse, strategi og virksomhetsutvikling. Han er også lidenskapelig opptatt av å bruke det digitale som verktøy i sin egen undervisning. "De fleste har et bilde av en robot som en maskin i et produksjonslokale, eller en menneskelignende maskin fra populærkulturen. Dette er fysiske roboter, men det fins også virtuelle roboter, som strengt tatt er programvare. Et eksempel på dette er en robot som går gjennom kundedataene i en bedrift, plukker ut de kundene som bedriften holder på å miste etter gitte kjennetegn, og foretar handlinger overfor disse kundene for at de skal forbli kunder." LES MINDRE Forlagets omtale Tredje utgave av boken gir en oppdatert innføring i digital forretningsforståelse. Særlig er delene om kunstig intelligens, maskinlæring og bærekraft betydelig oppgradert. Alle virksomheter har nå digital strategi som en naturlig del av sine planer. Kravene til at ledere på alle nivå i bedriften skal kunne forstå og utvikle en digital strategi, er betydelig skjerpet de senere årene. Denne boken gir grunnleggende forståelse for hvordan det digitale griper inn i forretningsdrift. Boken starter med å sette digitalisering i et strategisk perspektiv, før den går inn på enheter og teknologier som gjør digitaliseringen mulig. Deretter tar den for seg forretningssystemer, før den fortsetter med aktuelle temaer som sosiale medier, store data og digital markedsføring. Boken avsluttes med kapitler om datasikkerhet og grønn IT. Boken passer for økonomi- og samfunnsfaglige studier, ingeniør- og teknologistudier og for praktikere som ønsker en bedre forståelse av hvordan det digitale griper inn i arbeidshverdagen, og hvordan det støtter en bedrifts verdiskaping. Tarjei Alvær Heggernes er utdannet cand.merc. ved NHH. Han har siden 2000 undervist innenfor fagfeltet strategisk bruk av IT og forretningssystemer på høyskolenivå, blant annet på NITH, BI og på Høgskulen på Vestlandet, der han i dag jobber som førstelektor. Noen av emnene han har undervist i, er informasjonssystemer, informasjonsledelse, Business Intelligence, sosiale medier, teknologiledelse, strategi og virksomhetsutvikling. Han er også lidenskapelig opptatt av å bruke det digitale som verktøy i sin egen undervisning. "De fleste har et bilde av en robot som en maskin i et produksjonslokale, eller en menneskelignende maskin fra populærkulturen. Dette er fysiske roboter, men det fins også virtuelle roboter, som strengt tatt er programvare. Et eksempel på dette er en robot som går gjennom kundedataene i en bedrift, plukker ut de kundene som bedriften holder på å miste etter gitte kjennetegn, og foretar handlinger overfor disse kundene for at de skal forbli kunder."

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.