Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Økonomi og Ledelse Økonomi / regnskap / revisjon Ekspansjon og konsernstrategi

    Ekspansjon og konsernstrategi

    Ekspansjon og konsernstrategi

    Ekspansjon og konsernstrategi (strategi for forretningsutvikling)

    Forfatter Gyldendal akademisk

    (Lasse B. Lien - Forfatter)

    Gyldendal akademisk

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    399,- Nå 345,-

    ISBN:

    9788205455917

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    2

    Sider:

    237

    Vekt:

    455 gr

    Alder:

    Voksen

    Ekspansjon og konsernstrategi
    Gyldendal akademisk
    9788205455917

    Forlagets omtale:

    Ekspansjon handler om konsernstrategi, og en god konsernstrategi hviler på gjennomtenkte forretningsstrategier. Ekspansjon og konsernstrategi går hele veien fra posisjonering innenfor et marked til sammensetning og organisering av porteføljer innenfor et konsern. Boken tar utgangspunkt i LES MER strategisk analyse for å vise når ekspansjon er lønnsomt og hvordan ekspansjonsbeslutninger kan analyseres. Forfatterne definerer og sammenfatter stegene som bør gjennomgås i en lønnsomhetsanalyse og presenterer et helhetlig, logisk stringent og praktisk nyttig verktøy for analyse av ekspansjonsbeslutninger. Boken utkom først i 2001 under tittelen Ekspansjon: Strategi for forretningsutvikling. Denne utgaven er oppdatert med nyere forskningsbidrag og aktuelle eksempler fra bransjer og enkeltbedrifter i norsk og internasjonalt næringsliv. Blant annet inneholder boken et helt nyskrevet kapittel som viser hvordan lønnsomheten kan vurderes når man ekspanderer med en disruptiv innovasjon og når man åpner helt nye markeder. LES MINDRE Forlagets omtale Ekspansjon handler om konsernstrategi, og en god konsernstrategi hviler på gjennomtenkte forretningsstrategier. Ekspansjon og konsernstrategi går hele veien fra posisjonering innenfor et marked til sammensetning og organisering av porteføljer innenfor et konsern. Boken tar utgangspunkt i strategisk analyse for å vise når ekspansjon er lønnsomt og hvordan ekspansjonsbeslutninger kan analyseres. Forfatterne definerer og sammenfatter stegene som bør gjennomgås i en lønnsomhetsanalyse og presenterer et helhetlig, logisk stringent og praktisk nyttig verktøy for analyse av ekspansjonsbeslutninger. Boken utkom først i 2001 under tittelen Ekspansjon: Strategi for forretningsutvikling. Denne utgaven er oppdatert med nyere forskningsbidrag og aktuelle eksempler fra bransjer og enkeltbedrifter i norsk og internasjonalt næringsliv. Blant annet inneholder boken et helt nyskrevet kapittel som viser hvordan lønnsomheten kan vurderes når man ekspanderer med en disruptiv innovasjon og når man åpner helt nye markeder.